نوربخش حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پرداخت خسارت به کشاورزان و دامداران سیل زده استان گفت: خسارت وارده به بخش های مختلف حوزه کشاورزی و دامداری استان حدود ۴۸۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مصوبات هیات دولت برای پرداخت خسارت به این دسته از سیل زدگان افزود: به این منظور حدود ۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض تعیین شده است.

او همچنین از تصویب حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با ضمانت زنجیره ای برای جبران بخشی از خسارت مذکور خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از ارزیابی و رصد بیش از ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان دریافت خسارت سیل تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت حدود هشت میلیارد تومان خسارت در قالب تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

حاتمی تصریح کرد: کار تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض تعیین شده نیز انجام شده است و به زودی و با تکمیل سامانه پرداخت، خسارت هر دو بخش تسهیلات و بلاعوض آغاز خواهد شد و سعی می کنیم در مدت زمان کوتاهی این پرداخت ها صورت گیرد.

سیل فروردین امسال یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومانی خسارت به استان کرمانشاه وارد کرد که ابنیه و راه های استان با ۴۶۰، کشاورزی با ۳۸۶ و موسسات وابسته به وزارت نیرو با ۳۸۹ میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سیل دیدند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.