به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدرضا امامی نیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پالایشگاه کرمانشاه پس از خصوصی سازی و روی کار آمدن مدیریت بخش خصوصی با خروج از لیست شرکت های ماده ۱۴۱ قانون تجارت (شرکت های زیانده) در مسیر توسعه و بالندگی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: حدود سه سال از واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه به بخش خصوصی می گذرد و در این مدت هرآنچه که در این مجموعه صنعتی رخ داده در مسیر رشد و بالندگی بوده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت استخدامی پرسنل شرکت، به عنوان اولین اقدام اثربخش خصوصی سازی در پالایشگاه کرمانشاه گفت: یکی از اقدام های قابل توجه شرکت پالایش نفت کرمانشاه پس از خصوصی سازی این بود که حدود ۴۰۰ نفر از پرسنل این شرکت که هیچ گونه قرارداد مستقیمی با پالایشگاه نداشته و در واقع نیروهای پیمانکاری قلمداد می شدند به صورت مستقیم با خود شرکت قرارداد بستند و از نیروی پیمانکاری به پرسنل قراردادی مستقیم تبدیل وضعیت شدند که این اقدام با اعطاء امتیاز بیمه تکمیلی مورد استقبال و رضایت کامل پرسنل قرار گرفت.

امامی نیا تاکید کرد: همچنین با انجام این کار یکسری از مزایا و پاداش ها به پرسنل تعلق گرفت که قبلا چنین مزایا و پاداش هایی را دریافت نمی کردند.

او گفت: یکی دیگر از شرایط ایجاد شده در زمان مدیریت بخش خصوصی پرداخت حقوق و مزایای پرسنل بدون یک روز تاخیر و حتی زودتر از موعد مقرر می باشد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در ادامه افزود: به عنوان مثال صدور همسر کارت و شارژ ماهیانه سه میلیون ریال این کارت بانکی که به نام همسران پرسنل شاغل در این شرکت است، از دیگر اقدام های قابل توجه مدیریت بخش خصوصی بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: با روی کارآمدن مدیریت بخش خصوصی در مدت سه سال اخیر نه تنها هیچ گونه تعدیل نیرویی در شرکت صورت نگرفت بلکه حدود ۷۰ نفر نیروی جوان و جویای کار نیز به این شرکت افزوده شد و این در حالی بود که برخی منتقدین تصور می کردند که با روی کارآمدن بخش خصوصی در این شرکت ، تعدیل نیرو به شکلی گسترده صورت می گیرد.

امامی نیا با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای کمی و کیفی در این شرکت گفت: از آنجایی که مدیریت بخش خصوصی شرکت پالایش نفت کرمانشاه اصلی ترین هدف خود را بر مبنای توسعه این شرکت قرار داده لذا برنامه های بسیار مدونی در همین راستا دارد که از جمله آنها می توان به افزایش ظرفیت تولید ، راه اندازی برج وکیوم، اجرای طرح بنزن زدایی از هگزان،بازیافت لجن های نفتی و تولید انواع فرآورده های نفتی ویژه ... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست و صنعت سیز بودن یکی از تاکیدات و اولویت های اصلی مدیریت بخش خصوصی شرکت پالایش نفت کرمانشاه بوده و هست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع شرکت پالایش نفت کرمانشاه در مدت سه سال اخیر که به بخش خصوصی واقعی واگذار شده با سرعت چشمگیری مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه را در پیش گرفته و تمام اقدام های انجام شده در این شرکت نوید آن را می دهد که پالایشگاه کرمانشاه روز به روز موفق تر و در عرصه صنعت ملی نفت ایران درخشان تر خواهد درخشید.

پالایشگاه کرمانشاه با بیش از ۹۰ سال قدمت بعد از پالایشگاه آبادان قدیمی ترین پالایشگاه کشور است و پنج فرآورده اصلی پالایشگاه ۲۰ هزار بشکه ای کرمانشاه شامل بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفتِ ‌گاز و گاز مایع است که نیمی از سوخت استان را تامین می کند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.