به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر بهمن سعیدی پور روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان با اعلام اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی دولتی و زیرمجموعه وزارت علوم است، افزود: تمام فرآیندهای قبولی در آزمون و جذب دانشجو در این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می شود و هیچ شرکت و موسسه ای واسطه بین این دانشگاه و دانشجویان نیست.

او با انتقاد از تبلیغات برخی از موسسات و شرکت ها در ارتباط نحوه جذب دانشجویان فراگیر پیام نور، گفت: دانشگاه پیام نور براساس فراخوان هرساله از طریق آزمون سراسری و یا آزمون فراگیر اقدام به جذب دانشجو می کند و فرآیند هر ۲ روش نیز در سایت سازمان سنجش و سایت دانشگاه پیام نور منتشر و به اطلاع عموم مردم می رسد.

وی تصریح کرد که این دانشگاه به هیچ موسسه و شرکتی مجوزی برای برگزاری دوره های آمادگی صادر نکرده و شرکت در آزمون های این دانشگاه نیازی به آمادگی ندارد و از این رو همه این تبلیغات جعلی و مورد تایید دانشگاه نیست.

او اضافه کرد که دانشگاه پیام نور هیچ تعهدی در قبال روی آوری افراد به سمت این گونه موسسات و شرکت ها ندارد چراکه این مکان ها هیچ گونه ارتباطی با دانشگاه ندارند و مردم باید مراقبت باشند و موارد مورد نیاز را از طریق سازمان سنجش و سایت دانشگاه پیام نور به نشانی http://kermanshah.pnu.ac.ir پیگیری نمایند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت فعلی این دانشگاه در استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۴ مرکز دانشگاه پیام نور در استان کرمانشاه با ۱۵ هزار نفر دانشجو فعال است.

سعیدی پور با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد هستند، افزود: این دانشجویان در بیش از ۳۵ رشته مشغول به تحصیل می باشند. 

وی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه را نیز ۱۴۰ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۳۱ نفر در مرکز کرمانشاه هستند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند. 

 ۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.