رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه گفت: هرچند ژاپن به عنوان میزبان پارالمپیک 2020 رشته فوتبال هفت نفره را از این رقابت ها حذف کرد، اما رایزنی هایی از سوی مسئولین فدارسیون کشورمان درحال انجام است تا شاید بتوانند این رشته را دوباره به لیست رشته های این دوره اضافه کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، عزت الله پرنیان در نشستی خبری که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار برگزارشد، از فعالیت 15 رشته ورزشی ویژه جانبازان و معلولین در استان خبر داد و گفت: هرچند طی سالهای گذشته رشته هایی همچون دوومیدانی، تنیس روی میز، شنا، قایقرانی و... برای جانبازان و معلولین استان فعال بود، اما در چندسال اخیر هم دو رشته بوچیا و تیراندازی را راه اندازی کردیم و در آینده ای نزدیک هم رشته "آی دی" که مخصوص معلولین کم توان ذهنی است را راه اندازی خواهیم کرد.

وی از برگزاری مستمر و منظم دوره های استعدادیابی این هیات خصوصا در مدارس استثنایی خبرداد و گفت: پس از انجام استعدادیابی، افراد منتخب کلاس بندی پزشکی می شوند تا نوع رشته ای که می توانند در آن فعالیت  داشته باشند را مشخص کنیم.

رئیس هیات جانبازان  و معلولین استان در ادامه بابیان اینکه در سالهای اخیر ورزشکاران زیر مجموعه این هیات افتخارآفرینی های بزرگی در مسابقات ملی و برون مرزی داشته اند، عنوان کرد: در پارالمپیک 2016 کرمانشاه جزو سه استان اول کشور در اعزام ورزشکاران بود.

به گفته این مسول از ابتدای سال 94 تاکنون تعداد 62 نفر از ورزشکاران جانباز و معلول کرمانشاهی به مسابقات برون مرزی اعزام شده اند که آمار بالایی است.

وی بابیان اینکه ورزشکاران معلول و جانباز استان بیشتر در رشته های  مدال آوری همچون دوومیدانی، فوتبال هفت نفره و وزنه برداری فعالیت می کنند، عنوان کرد: در سایر رشته ها نیز ورزشکاران خوبی داریم که روی آنها کار می کنیم و امیدواریم طی سالهای آینده از آنها نیز دعوتی به اردوی تیم ملی داشته باشیم.

پرنیان یادآورشد: طی روزهای آینده مهران نکویی مجد، فرهاد کهریزی و علی الفت نیا سه ورزشکار دوومیدانی کار کرمانشاهی نیز جهت اعزام به مسابقات جهانی کسب سهمیه پارالمپیک مسابقه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: علیرضا ایزدی یکی از امیدهای استان در رشته وزنه برداری برای حضور در مسابقات پارالمپیک است که در دسته 49 کیلوگرم وزنه خواهد زد.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان همچنین به حذف فوتبال هفت نفره از مسابقات پارالمپیک 2020 توسط ژاپن میزبان اشاره کرد و گفت: باتوجه به مدال آوری که ایران در این رشته دارد، مسئولان فدارسیون در حال رایزنی با ژاپنی ها هستند تا این رشته را مجدد به فهرست  مسابقات اضافه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشتغال را مهمترین مشکل ورزشکاران معلول استان دانست و گفت: براساس دستورالعمل وزارت ورزش، ورزشکاران تن‌سالم درصورتی که در مسابقات المپیک مدال آوری داشته باشند، استخدام ادارات می شوند، این درحالی است که برای ورزشکاران معلول و جانباز این قانون شامل حال فرزندان آنها می شود که باید یک بازنگری در آن انجام شود.

پرنیان در ادامه به مشکلات هیات برای اعزام ورزشکاران معلول و جانباز استان به مسابقات اشاره کرد و افزود: باتوجه به وضعیت جسمانی ورزشکاران معلول امکان اینکه بتوانیم آنها را با اتوبوس به مسابقات که عموما در تهران و مشهد برگزار می شود را نداریم، بنابراین باید با هواپیما اعزام شوند که با در نظر گرفتن هزینه های بالای بلیت هواپیما با مشکلات مالی زیادی برای اعزام ها مواجه هستیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.