علیرضا گودرزی روز سه شنبه به مناسبت هفته ازدواج در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح زندگی پایدار بین دانش آموزان مقاطع متوسطه دوم، ورزشکاران و هیئت های ورزشی، سربازان در پادگان های نظامی، زوج های در آستانه ازدواج، زوج های در معرض طلاق و خانواده های آن ها و در نهایت عموم مردم را شامل می شود.

وی با اشاره به برنامه محور بودن حوزه اجتماعی استانداری اظهار داشت: طرح زندگی پایدار به مدت سه سال با هفت راهبرد عملیاتی برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق و با تقسیم کار استانی و محلی به اجرا درخواهد آمد.

گودرزی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات کنترل کاهش آسیب های اجتماعی برای اجرای این طرح اختصاص یافته است، بیان داشت: طرح زندگی پایدار همچنین بین دستگاه ها با سرفصل آموزش و اطلاع رسانی و اقدام های مداخله‌ای روانشناختی در راستای تشویق و آگاه سازی جوانان به امر ازدواج و کاهش طلاق درپنج سال اول زندگی به اجرا گذشته می شود.

وی با بیان اینکه ازدواج سنگ بنای زندگی جوانان و پدیده مهم اجتماعی است، گفت: کرمانشاه به دلیل وضعیت فرهنگی و اجتماعی بستر لازم را برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق دارد، فقط باید برخی از محرک های اجتماعی را شناسایی کنیم و در جهت رفع موانع و تقویت نقاط قوت ازدواج و طلاق در استان اقدام کنیم به گونه ای که پایداری را در زندگی زوج ها شاهد باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در ادامه افزود: خوشبختانه وضعیت ازدواج در استان در مقایسه با بیشتر استان های دیگر و نسبت به سال ۹۶ استان، براساس آمار سازمان ثبت احوال، بهتر شده که لازم است برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش مضاعف داشته باشیم و تمام دستگاه ها در این امر حساس و مهم همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند. 
وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان نهاد مجری این طرح است و  ۲۵ دستگاه اجرایی نیز زیرنظر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در عملیاتی کردن آن همکاری خواهند کرد که تاکنون آغاز  مرحله آموزش در سراسر استان در حال اجراست.
در سال ۹۷ نرخ ازدواج در استان کرمانشاه ۲.۷ درصد افزایش و نرخ طلاق نیز ۱۰.۸درصد در مقایسه با مدت مشابه سال از آن کاهش یافت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۸۰۶۶/۳۲۰۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.