به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری عصر یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری های استاندار برای بازگشایی مرز خسروی خوشبختانه تاکنون نتایج مثبتی به همراه داشته و امید می رود برای مراسم اربعین امسال شاهد تردد زائران از این مرز باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به حذف ویزا و فراهم آمدن شرایط آسان تر برای اعزام به عتبات عالیات، پیش بینی می شود امسال شاهد حضور ۲ برابری زوار در مراسم اربعین حسینی باشیم.
سالاری گفت: سال قبل بیش از ۲ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند که طبق پیش بینی های انجام شده امسال ممکن است این جمعیت در کشور به چهار میلیون نفر برسد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: برای تردد زائران اربعین لازم است یکسری خدمات مناسب نیز درنظر گرفته شود تا در مسیر تردد زوار خللی ایجاد نشود و آن ها به سلامت زیارت خود را انجام داده و به شهر و دیار خود بازگردند.
وی ادامه داد: در همین راستا چندی پیش بازدیدی هم از پایانه خسروی و گیت های ورودی و خروجی آن انجام شد که خوشبختانه آمادگی لازم مشاهده و شرایط برای تردد زائران فراهم بود.
سالاری تصریح کرد: البته هم اکنون روزانه بین یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ نفر از این مرز تردد می کنند اما باید شرایط برای ارائه خدمات دائمی برای افزایش جمعیت فراهم شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه یادآور شد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های اربعین در استان اختصاص یافته که در بودجه سالانه استان لحاظ شده است.
وی تصریح کرد: مراسم اربعین می تواند به رونق گردشگری مذهبی در استان کمک کند و همه باید شرایطی فراهم کنیم تا کرمانشاه که از دیرباز مسیر تردد زائران عتبات عالیات بوده به جایگاه اصلی خود بازگردد.
۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.