به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم دعای عرفه و عیدسعیدقربان افزود: قصرشیرین یادآور رشادت های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا و حرم اباعبدالله الحسین (ع) است از این رو  هر ساله این مراسم معنوی با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این شهرستان با شکوه تمام برگزار برپا می شود.

وی از هماهنگی و انجام تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا در این فصل از سال امسال همچون سال گذشته مراسم درجوار مزار شهدای گمنام شهرستان برگزار می شود و کسانی که برای حضور در این دعای معنوی در شهرستان حضور پیدا می کنند از رفتن به مرز خسروی خودداری نمایند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین ادامه داد: هماهنگی برای استقرار پایگاه فوریت های پزشکی، اورژانس و آمبولانس، تامین امنیت جایگاه برگزاری دعا، انجام تمهیدات ترافیکی، توزیع کتابچه دعا و برپایی ایستگاه صلواتی از مهم ترین موضوعات این نشست بود.

تاتار ادامه داد: همچنین نماز عید قربان همزمان با سراسر کشور در روز دوشنبه دهم ذالحجه ۲۱ مردادماه ساعت ۷ صبح در مسجد امام حسین(ع) برگزار می شود.

برگزاری دعای عرفه در قصرشیرین یادگار به جا مانده از مرحوم آزاده سرافراز اسلام حجت الاسلام حاج سیدعلی اکبر ابوترابی است که امسال بیست و چهارمین سال خود را سپری می کند. 
عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جود و احسان خود را برایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و در خشمناک ترین اوقات خواهد بود. 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بی از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.