ایوب عبداللهی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای مسکن مهر شهید شیرودی سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: از مجموع ۲۴ بلوک واحدهای مسکن مهر این شهرستان در زلزله آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه، ۲۱ بلوک دچار خسارت و سه بلوک نیز به طور کامل تخریب شد.

وی اظهار داشت: ازمجموع ۲۱ بلوک تعمیری نیز تعداد هشت بلوک آن در مراحل پایانی نصب داکت، برق و گاز است که با توجه به پیشرفت کاری پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه به صورت کامل تکمیل شود.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار سرپل ذهاب گفت: ۱۳ بلوک باقی مانده نیز به طور کامل در حال تکمیل شدن و انجام مراحل پایانی شامل نصب تاسیسات حرارتی و گازکشی است که تا پایان شهریور ماه به صاحبان آن ها تحویل می شود.

عبداللهی همچنین در خصوص پیشرفت فیزیکی سه بلوک تخریبی مسکن مهر گفت: از این  سه بلوک تخریبی، بازسازی تعداد ۲ بلوک آن در مرحله نصب سقف سوم  و یک بلوک دیگر نیز در مرحله سقف گذاری است که بازسازی بلوک های احداثی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال این بلوک ها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

عبداللهی در پایان گفت: عملیات بازسازی و نوسازی  بلوک های در حال تعمیر و احداثی طبق آیین نامه ۲۸۰۰ در حال انجام است که زیرنظر مرکز تحقیقات ساختمان مسکن کشور است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند.

۳۰۱۲/۸۰۶۶ /۷۳۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.