مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مشابه سال گذشته آمار طلاق در کرمانشاه 8.5 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، علیرضا گودرزی در همایش آموزش های شش ساعته قبل از ازدواج که امروز(9 مرداد) برگزارشد، بابیان اینکه از سال گذشته به منظور کاهش آمار طلاق در استان طرحی به عنوان "زندگی پایدار" آغاز شد، اظهارکرد: در قالب این طرحِ سه ساله آموزش هایی در سه بخش شامل پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج به جوانان کرمانشاهی داده می شود.

وی بااشاره به اینکه آموزش های پیش از ازدواج در دبیرستان ها، دانشگاه ها و سربازخانه ها اجرا می شود، تصریح کرد: آموزش های حین ازدواج هم پیش از ثبت ازدواج زوجین انجام می گیرد که به صورت یک امر اجباری در کشور درحال اجرا است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در آموزش های بعد از ازدواج نیز از آنجایی که براساس آمارها بیشترین آمار طلاق در کشور در بازه زمانی پنج سال اول زندگی مشترک زوجین رخ می دهد، باید طی این مدت آموزش های منظم و مستمری را برای زوجین داشته باشیم.

وی در ادامه بابیان اینکه طی سال گذشته روند طلاق در کرمانشاه کاهش یافت، عنوان کرد: در این سال جمعا 4693 مورد طلاق در استان ثبت شد که نسبت به مشابه سال قبل که 5161 مورد بود کاهش محسوسی پیدا کرد.

گودرزی افزود: همچنین در سه ماهه امسال نیز 1185 مورد طلاق در استان داشته ایم که نسبت به سه ماهه سال قبل که 1295 مورد طلاق بود، کاهش 8.5 درصدی دارد.

وی با انتقاد از ارائه آمارهای منفی از طلاق در سطح رسانه ها و بکاربردن تعابیری همچون به خطر افتادن نهاد خانواده در کشور، عنوان کرد: در کشور 21 میلیون خانوار داریم که در سال هشت صدم درصد از این تعداد به دلیل طلاق کاسته می شود، اما از سوی دیگر 3.2 دهم درصد افزایش خانوار داریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در استان کرمانشاه هم جمعا 499 هزار خانوار زندگی می کنند که طبق آمارها سالانه از هر هزار خانوار استان هشت خانوار به دلیل طلاق از هم می پاشد، اما در کنار آن افزایش 38 خانواده را با تشکیل زندگی زوجین جوان داریم.

این مسئول بابیان اینکه با در نظر گرفتن این آمارها نهاد خانواده در ایران آنگونه که گفته می شود در معرض خطر نیست ، یادآورشد: باید به این نکته توجه کنیم که در دهه 90 اواج جوانی را در ایران گذراندیم، پس طبیعی است که مقدار اندکی هم افزایش آمار طلاق را داشته باشیم.
گودرزی در بخش دیگری از سخنانش به شروع آموزش های پیش از ازدواج در استان از سال گذشته اشاره کرد و گفت: در هرکدام از 13 شهرستان کرمانشاه یک مرکز و در خود مرکز استان سه مرکز آموزش پیش از ازدواج داریم.

به گفته این مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه از سال گذشته تاکنون بیش از 95 تا 96 درصد از کسانی که در استان ازدواج کرده اند، در این کلاس های آموزشی شرکت داشته‌اند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.