حجت الاسلام مصطفی رستمی یکشنبه شب در نشست خبری بیست و دومین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان 'همسفر تا بهشت' در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در مرحله نخست اعزام زوجهای دانشجو 16 هزار زوج در سفری سه روزه به مشهد می آیند و زندگی مشترک خود را از این شهر آغاز می کنند.
وی ادامه داد: فعالتر شدن ستادهای استانی ازدواج دانشجویی و گسترش دوره های آموزش مجازی در کنار دوره های حضوری از جمله ویژگیهای بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی نسبت به سایر دوره ها است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها همچنین گفت: در دو پایش جداگانه مشخص شد کمتر از دو درصد ازدواجهای دانشجویی منجر به طلاق می شود. در یکی از پایشها هزار و 16 زوج انتخاب شدند. 30 درصد این افراد دست کم یک فرزند داشتند و وجود فرزند یکی از نشانه های دوام یک ازدواج است.
وی افزود: در دومین پایش نیز کد ملی 300 هزار نفر که طی سالهای 1385 تا 1396 ازدواج دانشجویی کرده اند به ثبت احوال داده و طبق بررسی مشخص شد حدود هفت درصد این تعداد طلاق گرفته اند که نسبت به میانگین کشوری قابل قبول است.
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: چهار میلیون دانشجوی جوان در دانشگاهها هستند، بالا رفتن سن ازدواج آسیبهای بسیاری در پی دارد وظیفه لذا خود می دانیم نسبت به ترویج ازدواج آسان تلاش کنیم. مشکل اصلی در تاخیر ازدواج، فرهنگ حاکم بر خانواده هاست و حل این موضوع نیازمند تلاش همه متولیان در کنار هم می باشد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.