فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، به برگزاری جلسه اخیر در خصوص رسیدگی به آوارگان و ساکنان سیل زده منطقه کرناچی، اظهار داشت: این پیگیری ها توسط استاندار کرمانشاه و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شد و قرار شد از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان چند قطعه زمین در این منطقه در اختیار ساکنان کرناچی گذاشته شود.

رنجبر ادامه داد: این قطعات به صورت مشترک برای ساخت آپارتمان های سه طبقه در اختیار خانواده هایی قرار می گیرد که به دنبال سیل، آسیب دیده و یا در حریم رودخانه هستند.

فرماندار کرمانشاه افزود: با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت بانکی و کمک های بلاعوض دولت ساختمان های جدید احداث می شوند.

رنجبر با بیان اینکه پنج نفر به نمایندگی ساکنان کرناچی در جلسه اخیر حضور یافتند، گفت: قرار براین است که مذاکرات اولیه با اهالی کرناچی انجام شود و پس از تصمیم گیری مراتب را به ما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد بازسازی مناطق سیل زده شهرستان اطلاع دهند تا در صورت توافق، کار تحویل زمین و ساخت و ساز انجام شود.

سیل فروردین ماه امسال ۳۶۵ میلیارد تومان به شهرستان کرمانشاه خسارت وارد کرد که بیشتر این خسارت‌ها، در بخش‌های کشاورزی، راه‌ها، پل‌ها و ابنیه مسکونی است.
در شهرک کرناچی در غرب شهر کرمانشاه، حدود ۱۵۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند که آبگرفتگی ۹۵ واحد شدید بوده که بررسی نهایی پرونده آنها انجام شده و ۱۴ واحد احداثی هستند.
همه این واحدها در گذشته و به صورت غیرقانونی در بستر رودخانه ساخته شده‌اند و مسئولان بارها هشدار داده‌اند که مردم در این خانه‌ها سکونت نکنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۷۴۶۰/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.