به گزارش ایرنا، سعدی مصطفی زاده  روز سه شنبه در کارگروه گردشگری شهرستان روانسر افزود: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در بخش های روستایی و عشایری و زلزله برای ساخت این طرح ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این طرح ها در مجموع ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال ۳۰ نفر فراهم خواهد شد.

فرماندار روانسر اضافه کرد: این شهرستان در بخش گردشگری ظرفیت های فراوانی دارد و باید زمینه جذب سرمایه گذاران و تسهیل در فعالیت آنها را فراهم کنیم.

مصطفی زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه روانسر دروازه ورود به منطقه زیبای اورامانات است نباید این شهرستان تنها معبری برای گذر مسافران و گردشگران باشد.

وی یادآور شد: باید زمینه ماندگاری هر چه بیشتر مسافرین در این شهرستان را فراهم کنیم.

سیف الله رنجبر مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روانسر نیز گفت: این شهرستان دارای ۲۵ واحد گردشگری فعال اعم از مجتمع گردشگری، رستوران بین راهی، واحد پذیرایی منفرد بین راهی، بوم گردی، مجتمع های اقامتی - پذیرایی و خانه مسافر است که حدود ۷۰ نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.

غار زیبا و اعجاب آور قوری قلعه، غار کاوات، سراب روانسر، تپه موسایی، سراب جابری، طاق فرهاد، جنگل شبانکاره ، ارتفاعات شاهو و طبیعت بکر منطقه از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری در شهرستان روانسر است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

۸۰۶۶/۷۴۵۵ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.