عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از اینکه به اصناف وام‌های فروش اقساطی بلندمدت داده نمی‌شود و فقط باید وام مضاربه‌ای بگیرند انتقاد کرد و گفت: اگر سرمایه در گردش داشته باشیم می‌توانیم حداقل دو برابر میزان فعلی شغل ایجاد کنیم.
حسین بیات در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، تامین سرمایه در گردش را یکی از مهمترین مشکلات واحدهای صنفی دانست و اظهار کرد: افزایش قیمت‌های اخیر باعث شده سرمایه در گردش واحدهای صنفی حتی تا نصف هم کاهش یابد.
وی با بیان اینکه اصناف برای تامین سرمایه در گردش نیازمند تسهیلات هستند، افزود: متاسفانه وام‌های فروش اقساطی بلندمدت چهار، پنج ساله به اصناف و واحدهای توزیعی داده نمی‌شود و فقط باید از وام‌های مضاربه‌ای کوتاه مدت استفاده کنند.
رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه با انتقاد از اینکه گاهی با هدف رونق تولید به برخی از کارگاه‌ها که هیچ گردش مالی ندارند وام‌های بلندمدت داده می‌شود، تاکید کرد: اصنافی که فقط سرقفلی مغازه آنها چندین میلیارد تومان ارزش دارد و گاهی روزانه چند میلیون گردش حساب دارند، از دریافت این تسهیلات بی‌بهره هستند.
بیات خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز قانون و محدودیت‌های بانکی است و این در حالی است که اصناف بخش قابل توجهی از سرمایه بانک‌ها را تامین می‌کنند.
وی خواستار اصلاح این روند برای حمایت از واحدهای صنفی شد و عنوان کرد: اگر اصناف سرمایه در گردش داشته باشند می‌توانند اشتغالزایی خود را دو برابر بیشتر کنند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به وجود حدود 50 هزار واحد صنفی در شهرستان کرمانشاه، گفت: اکنون در هریک از این واحدها از دو تا 15 نفر مشغول به کار هستند و این امر بیانگر سهم قابل توجه اصناف در اشتغالزایی است.
بیات تاکید کرد: اگر وضعیت سرمایه در گردش اصناف اصلاح نشود، همین اشتغال موجود هم از دست می‌رود و با توجه به رکودی که در بازار داریم تعطیلی واحدهای صنفی از واحدهای خرد و کوچک آغاز خواهد شد.
 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.