به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» یکشنبه در دیدار با مسئولان اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان کرمانشاه به مناسبت ششم مرداد، روز ملی مهارت های کارآفرینی افزود: فنی حرفه ای عرصه ای بی بدیل برای خدمت است و کارآفرینان همواره در رونق تولید و بازار کسب و کار سهم به سزایی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حرفه و فن شغل است و افرادی که این موقعیت را دارند هم در رفع معضل بیکاری سهیم هستند و هم خدمت بزرگی را به جامعه می نمایند.

وی افزود: اگر ما جوانان را با مواهب فنی و حرفه ای آشنا کنیم در رفع معضل بیکاری مشارکت نموده ایم و اگر برای جوانان شغل داشته باشیم ، بسیاری از معضلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انسانی را از جامعه زدوده ایم.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: باید فرهنگ سازی کنیم، افکارسنجی داشته باشیم، نسبت به درخواست های جامعه مطالعه داشته باشیم، تا ببینیم هر جامعه و فرهنگی، دقیقا چه در خواست هایی در سبد سرانه کوتاه مدت و بلند مدت دارد، و بازار کار را بر اساس آن مطالعات تربیت نماییم، تا بتوانیم پاسخگوی حال و آینده باشیم.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان کرمانشاه نیز در این دیدار تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در استان را ۱۹ مرکز اعلام کرد و گفت: در مجموع ۲۲ مرکز در استان داریم که سه مرکز فعال نیست.

یاور محمدی افزود: اکنون ۱۲۰ کارگاه آموزشی در مراکز دولتی فنی حرفه ای در استان کرمانشاه فعال است.

به گفته او، ۲۳۱ آموزشگاه بخش خصوصی نیز در استان کرمانشاه از فنی حرفه ای مجوز فعالیت اخذ کرده است. 

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.