به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار بهمن ریحانی روز پنجشنبه در مراسم گرامی داشت عملیات مرصاد که با حضور سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در یادمان مرصاد برگزار شد، به رشادت مردم و عشایر کرمانشاه در بدو ورود منافقان اشاره کرد و افزود: مردم استان آنقدر برای دفاع و مقاومت برای گرفتن تجهیزات و اسلحه مراجعه می کردند که ادوات ما کفاف آنها را نمی داد.
ریحانی در ادامه عملیات مرصاد را بهترین فرصت برای نابودی دشمنان ملت و نظام برشمرد و گفت: هیچ زمانی مثل عملیات مرصاد برای ریشه کنی منافقین خائن، کافر و خشن مناسب نبود.
وی با اشاره به قاطعیت امام (ره) برای ریشه کنی منافقین گفت: عمیات مرصاد دست منافق استکبار جهانی را رو کرد که با تمام تجهیزات نظامی از این گروهک آدم کش حمایت کردند.
فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه، یکی از مهم ترین علت های حمایت صدام از منافقین را گرفتن امتیاز از ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی 40 سال است تمام توطئه ها و خباثت های دشمنان را شکست و یا ناکم گذاشته است.
ریحانی در ادامه دست رد مقام معظم رهبری بر سینه دشمن، زدن پهپاد امریکایی و توقیف کشتی انگلیسی را از جمله سیلی مردم ایران به دشمنان در روزهای اخیر برشمرد و گفت: این ها مدیون مردم آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

عملیات مرصاد پنجم مردادماه 67 با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) بمنظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه انجام گرفت. 
در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهار زبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند. 

درعملیات مرصاد، بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 240 قبضه خمپاره انداز 60 و 80 میلیمتری و 30 عراده توپ 106 میلیمتری دشمن منهدم شدند. همچنین بیش از 20 تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز 4800 تن گذشت. 
در این عملیات، نزدیک به 1000 قبضه آر. پی. جی 7، 700 قبضه تیربار و کلاشینکوف، ده‌ها دستگاه خودرو، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی تجهیزات پیشترفته الکترونیکی و مخابراتی و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین به دست رزمندگان ایران افتاد. 
پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت افزاری آن با شکست منافقان در عملیات مرصاد بسته شد. 

8066/3209

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.