در این مطلب آمده است: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امری نیک و به غایت پسندیده است چراکه جامعه امروز ما به شدت نیازمند ترویج فرهنگ کتابخوانی است اما هرکاری راه، قاعده، روش و اصولی دارد که متاسفانه در همین شهر کرمانشاه دیده می شود که شیوه های اجرائی در عرضه و فروش کتاب، گاه مطابق قانون، شرع، اخلاق و مشی پذیرفته شده عرفی بنظر نمی‌رسد.
اینکه عده‌ای عمدتاً از دختران جوان با طبقی کتاب در دست به ادارات، دوایر دولتی، شرکتهای خصوصی و سازمانها، منازل اشخاص و حتی به رانندگان تاکسی و شخصی اتومبیل در حال تردد در خیابانهای شهر مراجعه کنند و با اصرار و الجاء و گاه التماس مبادرت به فروش کتاب کنند، صحنه ای ناراحت کننده، نازیبا که در ناهمسویی آشکار با فرهنگ عمومی جامعه است و حتی می تواند بسترساز آسیب های اجتماعی و رفتاری نامتعارف بعدی در جامعه را ترسیم کند.
لذا از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عنوان متولی امر فرهنگ در سطح استان انتظار می رود ضمن ورود فوری به این موضوع، نسبت به ساماندهی و اصلاح روش‌های مرسوم فروش کتاب در سطح شهر اقدام کرده و البته نتیجه را به دادستانی کرمانشاه گزارش دهند. باشد که با در پیش گرفتن راهکارهای اصولی، منطقی و متناسب با عرف جامعه بیش از پیش در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برداریم.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.