به گزارش ایرنا، بهمن صحرائی روز شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت های ستاد عتبات عالیات در سرسرای جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه از خیمه گاه تا تل زینبیه به میزان 140هزار متر مربع، در جوار صحن مطهر امام حسین (ع) در حال ساخت است و با اقدام فنی در عمق 300متری کار ستون گذاری در حال انجام است.
وی افزود: در مرحله اول در اربعین 98 فاز اول این پروژه به بهره برداری می رسد پروژه ای که با هنر و معماری ایرانی اسلامی ساخته می شود.
صحرائی یادآور شد، با مشارکت مردمی در سال 98 و 99 سهم برجسته ای در ساخت این صحن خواهیم داشت.
به گفته وی، هرمترمربع از این صحن چهار میلیون تومان هزینه دارد، که پروژه ای ملی است و از خیران خواهان کمک در این زمینه هستیم.
به گفته وی، ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه در مرحله اول ساخت 500 متر مربع از این صحن را پذیرفته است، این مشارکت یا به صورت نقدی و یا اقساط از طریق بانک رسالت بدون هیچ ضامنی، هم قابل پذیرش است.
این مسوول ادامه داد: اعتقاد ایرانیان به ائمه اطهار(ع) و به ویژه سالار شهیدان امام حسین (ع) بر کسی پوشیده نیست و در زمان رژیم بعثی و قبل از سقوط صدام، زیارت جرم و خلاف محسوب می شد ولی با نابودی این نظام، شاهد رهسپار شدن خیل عظیم زائران به عراق و کربلا شدیم که ایرانیان عمده این جمعیت را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه در آن زمان هیچ گونه امکانات زیارتی و سیاحتی برای زائران وجود نداشت، افزود: مراجع عراق از جمهوری اسلامی برای سامان دهی این وضع کمک خواستند که با درایت مقام معظم رهبری سازمان عتبات عالیات شکل گرفت و طرح توسعه آن در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هنر معماری ایرانی اسلامی در پروژه های متعدد عراق و کربلا پیاده شد، افزود: کرمانشاه از استان های پیشرو در این زمینه بود که در همان سال های اولیه ستاد در آن تشکیل شد و اقدام های خوبی در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین انجام شد و نیروهای متخصص و مهندسی از استان ما رهسپار شدند و آثار خوبی ایجاد کردند.
به گفته وی، صحن امام علی (ع) به عنوان مظلوم ترین و کوچکترین صحن در میان ائمه بود که با اضافه شدن 220 هزار متر مربع صحن و شبستان حضرت زهرا (س) به مرقد امیرالمومنین (ع) به عنوان بزرگترین پروژه مذهبی جهان اسلام در مراحل پایانی کار به سر می برد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه اظهار داشت: صحن امامین عسگریین (ع) در سامرا پس از تخریب بازسازی شد و همه این اقدامات بدون هیچ بودجه دولتی صورت گرفت و بنا به فتوای مراجع، همگی از نذورات و کمک های مردمی است.
وی با بیان اینکه مجموعه ستاد عتبات عالیات مردمی و مردم نهاد است، افزود: ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه با وجود همه مشکلات اقتصادی جز استان های برتر در زمینه جمع آوری نذورات مردمی است.
صحرایی از پروژه نیم ضریح حضرت زینب (س) به عنوان پروژه ای بزرگ و افتخاری برای کرمانشاهیان یاد کرد.
وی اضافه کرد: مردم محروم و ساکنان محلات کم برخوردار بیشترین میزان مشارکت ها را در امر بازسازی عتبات عالیات داشتند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه ادامه داد: کرمانشاه در مسیر کربلا قرار گرفته و افتخار این میزبانی را داریم و طی چندماه گذشته موکب ها سازمان دهی شده اند که ستاد عتبات عالیات مسوول سازمان دهی و اعطای مجوز به موکب های مردمی است.
صحرائی با تاکید براینکه ثبت و مجوزدادن به این موکب ها ضروری است، ادامه داد: بیش از 120 موکب فعال در سطح استان و 12 موکب فعال در سطح عراق وجود دارد و پیش بینی می کنیم امسال سیل زائران بیشتر می شود که نیاز به گسترش موکب ها داریم.
خیران برای مشارکت مردمی در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی به نام صحن و شبستان حضرت زینب (س) می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 2/5275783/10 و یا به شماره کارت 5041727010071924 بانک رسالت واریز کنند و یا با ستاد عتبات عالیات استان واقع در سه راه 22 بهمن کرمانشاه به شماره 08338256060 ارتباط برقرار کنند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.