به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه در آیین آغاز عملیات اجرایی جاده گیلانغرب به سومار گفت: اهمیت وجود بازارچه مرزی سومار شرایطی را ایجاد کرده تا این طرح فراتر از ملی باشد.
هوشنگ بازوند افزود: احداث جاده دسترسی و زیرساخت‌های جاده گیلانغرب به سومار، به طور قطع کمک می کند تا از این پس شاهد دریچه جدیدی در راستای توسعه استان کرمانشاه به ویژه برای افزایش صادرات باشیم.
وی اظهار کرد: پارسال در سطح ملی مجوز 2 طرح برای استان کرمانشاه صادر شد که یکی از آنها جاده گیلانغرب به سومار و دیگری مسیر قزانچی پاوه بود که در سایه همدلی و وفاق این اتفاق خوب افتاد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز گفت: طول جاده گیلانغرب به سومار 68 کیلومتر با احتساب کمربندی شهر گیلانغرب تا بازارچه سومار است.
مسعود شریفی افزود: اعتبار مصوب این پروژه 169 میلیارد تومان است که از امروز عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی اظهار کرد: احداث این پروژه مسافت گیلانغرب به سومار را 20 کیلومتر و مسیر کربلا را نیز 50 کیلومتر کاهش می دهد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایجاد بازارچه سومار، آرزوی دیرینه مردم گیلانغرب برای دسترسی به مرز و نقش آن در خروج متطقه از بن بست را موجب شد.
فرهاد تجری افزود: رونق اقتصادی منطقه، تکمیل زیرساخت های دسترسی و توسعه سامانه گرمسیری، دسترسی آسان مناطق شمالی و مرکزی کشور به عتبات عالیات، تسهیل در صادرات و واردات، کم نمودن هزینه حمل نقل و.... از دیگر مزایا و اهداف و اهمیت این پروژه است.
استاندار کرمانشاه در ادامه قرار است مسجد علی ابن ابیطالب شهر سرمست را کلنگ زنی و در جمع مردم شهر سرمست سخنرانی کند.
مرز سومار نزدیک ترین مرز کشور به مرکز عراق و همچنین عتبات عالیات است.
مرز سومار همچنین نزدیک ترین مرز کشور به بغداد محسوب می شود که کمترین فاصله را به کربلای معلا و استان های جنوبی عراق دارد.
بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد.
این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.