به گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی روز سه شنبه در جلسه بررسی برنامه توسعه باغات انگور استان کرمانشاه در استانداری، افزود: از معدود استان هایی هستیم که هم زمین و خاک مرغوب داریم و هم دارای منابع آبی غنی هستیم که باید در این رابطه برنامه های جدی با بهره وری بالا تدوین شود.
وی توسعه باغات انگور را یکی از برنامه های اولویت دار استان دانست و گفت: اکنون نزدیک به 10 هزار هکتار اراضی زیرکشت انگور داریم که با مطالعات صورت گرفته قرار بر این است که از اراضی مجاور سامانه گرمسیری و نیز اراضی منابع طبیعی شهرستان های استان، زمینه توسعه باغات انگور را فراهم کنیم و از هر طرح توجیه دار در این خصوص نیز حمایت می کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه گفت: استان کرمانشاه با متوسط برداشت 10 تن در هکتار از متوسط کشوری که 12 تن در هکتار است عقب تر است‌ که باید با توسعه باغات هم به متوسط کشوری برسیم و هم به یکی از قطب های مهم تولید انگور در کشور تبدیل شویم.
حاتمی اظهار داشت: یکی از برنامه های ما توسعه باغات انگور و حرکت به سوی تولید کشمش مرغوب در راستای ایجاد زنجیره ارزش است که می‌تواند در ایجاد صنایع تبدیلی و استفاده بهینه از ظرفیت های باغداری به منظور افزایش درآمد و اشتغال موثر باشد.
وی افزود: برای موفقیت در هر طرحی باید نظام پایش و کنترل جدی گرفته شود و این باعث می شود که کارها با نظم و روند مشخص و مطمئنی به پیش برود.
بیش از 33 هزار هکتار باغات بارور در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه بیش از 250 هزار تن انواع محصولات باغی از این باغات برداشت می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.