به گزارش خبرنگار ایرنا، کوروش محمودیان روز سه شنبه در نشست دهیاران بخش مرکزی گیلانغرب از تشکیل تیم های اطفاء حریق در 9 منطقه بحرانی این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای کنترل و نظارت مطلوب بر جنگل ها و منابع طبیعی این مناطق تعداد دیده بان های حفاظتی نیز افزایش یافته است.
وی، با اشاره به کاهش 85 درصدی آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان در سال 97 افزود: پوشش مرتعی شهرستان به لحاظ بارش هزار میلی متری سال گذشته و امسال موجب شده تا اقدام های تمهیدی بصورت ویژه نظیر تیغه زنی مناطق جنگلی، تشکیل تیمهای اطفاء حریق و... بعمل آید.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: 95 درصد عامل وقوع حریق ها انسانی بوده که ضرورت همراهی و توجه مردم در جلوگیری از این اتقاقات را بیش از هرچیزی می طلبد.
محمودیان، همچنین از تکمیل 50 طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان با اعتبار 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری ها خبرداد و اضافه کرد:این طرحها عمدتا در بخش خدمات عمران روستایی هزینه شده است و امسال نیز از همین محل استمرار خواهد یافت.
آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان گیلانغرب در سال های 95 و96 بیش از 64 مورد بود که به 786 هکتار از جنگلها و مراتع این شهرستان خسارت زد که در سال 97 با 12 فقره و 46 هکتار از کاهش 85 درصدی برخوردار بود.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.