به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک قصرشیرین افزود: از مجموع تانکرهای سوخت وارد شده 9 هزار و 451 تانکر به ارزش 274 هزار تن در سایت های داخلی مرزها بارگیری شده است.
وی اعلام کرد: به طور متوسط روزانه 500 تا 600 دستگاه تانکر سوخت ترانزیت عراقی حامل سوخت مازوت از طریق مرز پرویزخان این شهرستان وارد کشور شده و عازم بندر امام می شوند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین ادامه داد: این تانکرها، سوخت مازوت خود را برای تخلیه در کشتی های نفتکش پهلو گرفته در بنادر جنوبی ایران از طریق مسیر جاده ای کشورمان منتقل می کنند که در بدو ورود به کشورمان توسط دستگاه های ذیربط از جمله گمرگ و مرزبانی کنترل دقیق شده و سپس اجازه ورود به کشور به آنها داده می شود.
رضایی در ادامه همچنین از تردد 13 هزار و 500 مسافر ایرانی و عراقی در فروردین امسال از مرز رسمی پرویزخان خبرداد.
وی گفت: با اقدام های خوب پلیس راه و راهور و همچنین انجام گشت های جاده ای و همکاری خوب رانندگان خوشبختانه از ابتدای فروردین تاکنون هیچ گونه تصادف منجر به فوت در جاده های قصرشیرین نداشته ایم و در همین مدت تصادفات منجر به جرح نیز 68 درصد کاهش یافته است.
روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.
مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.