به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد حسینی‌کیا عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در محل استانداری برگزار شد، افزود: در بارندگی های سال جاری زارعی مخزن برخی سدها 2 بار پر و خالی شد اما وزارت نیرو اجازه تخصیص آب به کشاورزان را نداد.
او همچنین از رئیس جمهوری خواست که در جلسه شورای اداری مصوب شود شرکت های ایمیدرو و شستا موظف به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه شوند زیرا آنان هیچ واحد تولیدی در این استان ندارد.

**کرمانشاه هم در دلار 7 تومانی محروم بود هم الان
حسینی کیا بر ضرورت بازنگری اعتبارات استان کرمانشاه هم تاکید کرد و گفت: استان کرمانشاه در زمان دلاز هفت تومانی درگیر جنگ و از احداث واحدهای تولیدی و صنعتی محروم بود و اکنون هم که باید مورد توجه بیشتر باشد، محروم است.
او با تاکید بر ضرورت اعمال معافیت مالیاتی برای تجار استان گفت: اگر به وضعیت واحدهای تولیدی استان توجه نشود، همین ظرفیت یک سوم آنان هم غیرفعال می شود.
نماینده مردم سنقر در مجلس خواستار پیگیری دولت برای اجرای طرح آزادراه همدان-سنقر- کرمانشاه شد و گفت: کرمانشاه استانی جنگ زده، زلزله زده، سیل زده و بیکارترین استان کشور است و به توجه جدی و بیشتر دولتمردان نیاز دارد.
مشکلات معیشتی کارگران و عقب افتادن چند ماهه حقوق آنان، توجه ویژه به معیشت و کرامت معلمان و پرداخت مطالبات آنان، توجه به معیشت رزمندگان استان و اجرای قوانین حمایتی برنامه ششم در باره ایثارگران، جبران خسارت 1700 میلیاری سیل، ضرورت آسفالت و ترمیم راه های روستایی، رسیدگی به مطالبات ناظران کشاورزی و کمک به اعلام نام شهرستان سنقر به عنوان منطقه جنگی از دیگر درخواست های رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از رئیس جمهوری بود.
حجت الاسلام روحانی صبح چهارشنبه وارد استان کرمانشاه شد و پس از افتتاح هشت طرح بزرگ و شرکت در جلسه شورای اداری، این استان را به مقصد تهران ترک کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.