به گزارش ایرنا؛ فریدون یاوری روز یکشنبه در نشست با تشکل های محیط زیستی و مسئولان شهرستان پاوه در سرسرای اجتماعات فرمانداری، افزود: توجه به تأمین نیروی انسانی و اختصاص 2 نفر از پنج نفر محیط بان از استخدامی سال جاری به پاوه و همچنین درخواست تأمین اعتبارات و پیش بینی برنامه آموزشی، پیگیری سایت پسماند در کارگروه پسماند و سازمان مرکزی مدنظر است.
او، تمرکز بر مهار آتش سوزی در مناطق به لحاظ بارندگی امسال را جدی دانست و گفت: در این حوزه نیازمند مشارکت عمومی مردم و دستگاه ها هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه گفت: پرداخت خسارت بیمه گونه های شاخص از جمله پلنگ در دست پیگیری است.
یاوری افزود: در زمینه خدمات گردشگری، برنامه ریزی متوجه سازمان میراث گردشگری است و از سوی حفاظت محیط زیست نیز با رویکرد توسعه پایدار پیگیری و همکاری انجام می شود.
او همچنین حقوق عرفی و بهره برداری بومیان از طبیعت را بارعایت الزامات محیط زیستی قابل پیگیری دانست.
در این نشست که با همکاری اداره محیط زیست پاوه برگزار شد، تشکل ها، دهیاران روستاها، شهرداری و اعضاء شورای شهر، ائمه جماعت اهل تسنن و فعالان محیط زیست حضور داشتند.
شرکت کنندگان در همایش و ذینفعان با بیان موضوعاتی مانند پسماند شهری و جاده ای، شکار و صید، تخریب محیط زیست، آموزش های های محیط زیستی، جمع آوری و مدیریت پسماند و حفاظت محیط زیست و تقویت زیرساخت های محیط زیست شامل نیرو و امکانات لازم برای حفاظت از گونه های زیستی منابع محیط زیست ، خواستار توجه جدی مسئولان و مشارکت همگانی شدند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت و 78 هزار هکتار مساحت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و دارای 73 هزار هکتار منابع ملی است که از این میزان 28 هزار هکتار مرتع و 45 هزار هکتار جنگل است و 6 هزار هکتار مستثنیات نیز دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.