به گزارش ایرنا، ماموستا ملا احمد فخری روز شنبه در نشست هم اندیشی روحانیون، امامان جمعه و جماعات که در آستانه ماه رمضان در سرسرای جلسات فرمانداری برگزارشد، با یادآوری توطئه های استکبار برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان افزود: اتحاد و همدلی ضرورت مقابله با توطئه های دشمنان اسلام در برهه کنونی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار جوانرود نیز تقش روحانیون را در دفاع از اسلام و انقلاب را یادآور شد و گفت: نقش روحانیت شیعه و سنی در دفاع از اسلام و انقلاب افتخار بزرگ و بی نظیری است.
مصطفی رجبی افزود: روحانیت اهل سنت منطقه اورامانات در همه مقاطع انقلاب اسلامی هیچ گاه از چهارچوب سیاست های اصلی و اساسی نظام خارج نشدند و همه توطئه های دشمنان را خنثی کردند.
جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه هم به نقش و جایگاه مسجد در طول 14 قرن اخیر اشاره کرد و گفت: مساجد اساسی ترین نقش را در مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می کنند و کسانی که مسجد را مدیریت می کنند، مسئولیت سنگین و خطیری بر عهده دارند.
احمد محمدی افزود: دنیای امروز با جهان گذشته بسیار متفاوت است و داعیان دین بایدعلم خود را به روز رسانی کنند چرا که روحانیون و ائمه جمعه و جماعات مدافعان دین هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان از هر روشی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان استفاده می کنند، اظهارداشت: یکی از این راه ها ایجاد دو دستگی در انجام واجبات دینی مانند آغاز و پایان ماه رمضان است.
جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: 20 مدرسه علوم دینی شناسنامه دار و ثبت شده هم اکنون در مناطق اهل سنت استان فعالیت دارند و 60 مدرس نیز دارای حکم و 42 نفر عضو شورای روحانیت هستند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.