به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت؛ آمده است: یک بار دیگر دولت آمریکا دست به کاری احمقانه و ناسازگار با تمامی اصول، قواعد و روابط بین المللی زد و نیروی نظامی یک کشور را در فهرست گروه های تروریستی خارجی قرار داد.
این بیانیه می افزاید: اگر چه اعمال و رفتار دولت آمریکا، هر روز صفحه ای تازه از شگفتی و نابخردی در پیشگاه جهانیان می گشاید و به معرض نمایش می گذارد، اما قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، باب تازه ای است که پیامدهای خطرناک در پی داشته و نمایشی از جنگ افروزی دولت آمریکاست.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کرمانشاه، جدای از هر پیش فرض و اختلاف نظری، قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی توسط دولت آمریکا را محکوم نموده و دولت آمریکا را مسوول مستقیم هرگونه پیامد و عواقب خطرناکی می داند که ممکن است چنین امر نابخردانه ای در پی داشته باشد.
این بیانیه می افزاید: دولت آمریکا، رژیم اسرائیل و دول ذلیل و جنگ افروز منطقه، باید بدانند مسائل، مشکلات و اختلاف نظرها در ایران برای پیشروی به سوی ایرانی آباد و آزاد، امری درونی و داخلی است و به دست ایرانیان صلح جو، در داخل کشور قابل پیگیری و تحقق است و تجربه تاریخی ثابت کرده است، ایرانیان شریف و دلیر، به دشمن و هیچ نیروی خارجی، اجازه دخالت و تعدی به کشور خود را نمی دهند.

**شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کرمانشاه: مدیران استان در سیل اخیر نمره قبولی گرفتند
همچنین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کرمانشاه در رابطه با 'بحران سیل' نیز بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با ابراز تاسف و تاثر و اعلام همدردی با هم میهنان آسیب دیده و عرض تسلیت به پیشگاه خانواده هایی که عزیزی را از دست داده، لازم می بیند در این خصوص مواردی را بیان نماید:
اول. سیل همچون زلزله و دیگر بلایای طبیعی، با همه ویرانگری و بی رحمی خویش، یک بار دیگر از یک سو واقعیاتی را روشن نمود و از سوی دیگر تجربیاتی را برای آموختن در اختیار زمامداران و دست اندرکاران و البته ما قرار داد. باشد که در مملکت داری و مسئولیت پذیری، تدبیر پیشه شود و عقل، علم، تخصص و تعهد، معیار حرکت قرار گیرد.
اگرچه بلایای طبیعی درهر کشور پیامدهای خویش را بدنبال دارد و زیان به بار می آورد و خسارت می زند، اما بسیاری از آسیب های به بار آمده ازاین حادثه، حکایتی تلخ از بی تدبیری، سهل انگاری و زیاده خواهی هایی بوده که از گذشته تاکنون به ارث رسیده است. در نظر نگرفتن اصول و قواعد علمی و عقلی! برای ساخت و سازها، بستن مسیل ها و رعایت نکردن حریم ها، واگذار نمودن اجرا و انجام بسیاری از پروژه های عمرانی و ارتباطی به کسانی که صلاحیت، تخصص و تعهد لازم را نداشته اند و بسیاری از عواملی دیگر، در افزودن و یا در برخی موارد، به بار آوردن خسارت و آسیب، موثر بوده اند.
دوم. اما در کرمانشاه، جدای از نقاط ضعف و ایرادات ساختاری، مدیران استان غالباً با هدایت و تدبیر مدیریت ارشد، نمره قبولی گرفتند و تلاشی تحسین برانگیز و قابل ستایش از خویش به یادگار گذاشتند. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کرمانشاه بر خویش لازم می داند، از تمامی مدیران، مسئولین، نهادها و ارگان ها نظامی، امنیتی و انتظامی فعال در حادثه سیل، در تمامی شهرها و روستاهای استان قدردانی به عمل آورده و در کنار برخی ایرادات و انتقادات، تلاش خالصانه و زحمات شبانه روزی آنان را ستایش نماید. به ویژه از استاندار تلاشگر، معاون عمرانی و دیگر معاونین استاندار، فرماندار زحمتکش و مردمی کرمانشاه، رییس دلسوز سازمان هلال احمر استان، مدیر کل آموزش و پرورش و کلیه مدیران و فرهنگیان عزیز، کلیه شهرداران و پرسنل خدوم و تلاشگر که در این حادثه با حضور مستمر و کمک های موثر در تمامی نقاط شهرها به ویژه در شهر کرمانشاه، میزان تعهد و دلسوزی خویش را به نمایش گذاشتند، اعلام نماید. اما بی تردید و فراتر از هر چیز و هر کس، به ملتی باید دست مریزاد گفت که همواره در تمامی سختی ها و مصیبت ها، در کنار یکدیگر و همراه و هم قدمند و اینگونه است که در هر حادثه و سختی افتخار واقعی نصیب آنان می شود.
سوم. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کرمانشاه، همانگونه که نقد و گوشزد نمودن ایرادات به مدیران و زمامداران را حق خویش برمی شمرد، تقدیر و تشکر از آنان را نیز آنگاه که عملکردی قابل قبول از خویش نشان دهند، وظیفه اخلاقی و تشکیلاتی خویش می داند و این امر به هیچ وجه نافی و یا در تناقض با انتقادات و برشمردن ایراداتی که ممکن است بر پاره ای از عملکردهای آنان وارد باشد، نیست. قطعاً عملکرد و تصمیمات مدیریت استان در حوادث اخیر نیز بی نقص و خالی از ایراد نبوده و نیست، که برشمردن آنان در جای خود و در شرایط مقتضی ضروری است. اما اگر بخواهیم منصفانه در خصوص عملکرد مدیران استان به قضاوت بنشینیم، حتی با فرض صحت انتقاد برخی منتقدین، مبنی بر نمایشی بودن فعالیت ها و بزرگ جلوه دادن حادثه، باز هم هر انسان منصفی را که شاهد حضور مستمر و تلاش های آنان بوده را به تحسین و تقدیر وا می دارد. بنابراین ضمن احترام به منتقدین و لازم شمردن انتقاد و برای افزایش اثر بخشی انتقادات که متاسفانه به علت پاره ای از رفتارها، این روزها از تاثیر آن کاسته شده، توصیه می شود، هر موضوعی به جای خویش مورد نقد قرار گیرد.
در پایان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کرمانشاه، ضمن اعلام آمادگی به منظور کمک و خدمت رسانی به هم وطنان آسیب دیده، از دولت و ارگان های ذیربط می خواهد، در اسرع وقت به نابسامانی های ناشی از سیل، پایان داده و تمامی خسارات و زیان های ناشی از این حادثه طبیعی را جبران نموده و با عدول از وعده ها و شعارها، بیش از این به نومیدی و بی اعتمادی مردم دامن نزنند. بدون تردید بسیاری از هم وطنان ما اکنون در وضعیتی بسیار ناخوشایند به سر می برند. بیش از هر کس این وظیفه زمامداران است که از اکنون تا پایان، رسیدگی به امور آسیب دیدگان و رفع کامل مشکلات، آنان را در اولویت قرار داده و بر هر موضوعی ارجح بدانند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.