به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان کرمانشاه، افزود: اکیپ های مختلف دستگاه های اجرایی به ویژه در بخش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی و راهداری همچنان در حال برآورد خسارت ها هستند.
او در ادامه از اقدام های پیشگیرانه دستگاه های اجرایی تقدیر کرد و گفت: اگر اقدام های خوب پیشگیرانه مانند حفر کانال آب، لایروبی بستر رودخانه ها و جا به جایی به موقع ساکنان روستاها نبود الان به جای یک شهرک چند محله و روستا دچار آب گرفتگی شدید شده بود.

**آبگرفتگی شهرک کرناچی رفع شده است
رنجبر با بیان اینکه حدود 50 خانوار شهرک کرناچی اسکان داده شده اند، اظهار داشت: اکنون آبگرفتگی شهرک کرناچی کرمانشاه رفع شده و اکیپ های بنیاد مسکن در حال ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی هستند.
فرماندار کرمانشاه در ادامه بیان داشت: در سیل و بارندگی شدید هفته گذشته حدود 150 تا 200 واحد مسکونی شهر کرمانشاه دچار آبگرفتگی و پنج واحد مسکونی نیز در بخش های مختلف شهرستان تخریب شده است.
رنجبر در ادامه از کمیته امداد و بهزیستی خواست که آمار خانوارهای آسیب دیده زیرپوشش در نواحی سیل زده را برای خدمت رسانی گزارش دهند، تا اقدام های مقتضی نسبت به آنها انجام شود.

**زمین خواران به مردم و دولت ضربه زدند
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و مسیل ها گفت: زمین خواران با فروختن زمین های حریم رودخانه ها و مسیل ها هم به مردم (که خانه و اثاثیه اشان رفت) و هم به دولت که باید خسارت های مردمی و دستگاه های اجرایی را بپردازد، ضربه زدند.
فرماندار کرمانشاه از همه دستگاه های خدمات رسان شهری خواست در ارائه خدمات به صورت هماهنگ، منسجم و سیستمی به محلات ارائه خدمت کند و از مجوز دادن به ساخت و سازها در مکان های غیرمجاز خودداری کنند، ترحم و دلسوزی که کارشناسی نباشد بعدا چند برابر به خود مردم و دولت خسارت می زند.

**مستندسازی و تهیه بانک اطلاعات باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد
رنجبر، مستند سازی و تهیه بانک اطلاعات از نحوه مدیریت بحران در بخش های مختلف را اولویت اول همه دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت: شناسایی نقاط حساس شهری مانند محلاتی که آبگرفتگی و سیل داریم چه در شهرها و چه روستاها برای جلوگیری از بحران احتمالی باید در راس کارها قرار گیرد.
وی اقدام های پیشگیرانه برخی از دستگاه های اجرایی و شهرداری کرمانشاه در امر مدیریت سیل شهری را ستود و گفت: باید تمام اقدام های پیشگیرانه انجام شده ثبت و برای شناسایی دیگر نقاط حساس مثل اسکان اضطراری جمعیت زیادتر، جانمایی حمام و سرویس های بهداشتی سیار و غیره از قبل برنامه ریزی داشته باشیم.
شهرستان کرمانشاه بیش از 53 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه را در خود جای داده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.