به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرهاد تجری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای مسیل داربلوط و سید احمد قصرشیرین، افزود: سیلاب باعث خسارت به شبکه های آبرسانی روستایی شده است که در این رابطه چندین روستا با قطعی آب مواجه هستند و هم اکنون آبرسانی سیار به اهالی این روستاها انجام می شود.
وی اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان و اداره امور آب پای کار هستند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با فروکش کردن کامل آب ، آب روستاهای بخش مرکزی که در اثر سیل چند روز گذشته قطع شده بود ، وصل شود.
نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: بر اثر سیلاب و بارش شدید باران متاسفانه یک تن در سرپل ذهاب فوت شد و همچنین خسارت های زیادی به حوزه کشاورزی ، باغات ، زراعت روستاییان و بخش آبرسانی وارد شده است.
تجری افزود: در شهرستان قصرشیرین که خروجی آب های دیگر نقاط شامل دالاهو و سرپل ذهاب است خسارت های زیادی به زیرساخت های منطقه وارد شده از این رو در این بازدید خسارت ها ارزیابی می شود و تلاش بر این است که آب روستاهایی که در اثر سیلاب قطع شده است، در کم ترین زمان ممکن وصل شود.
فرماندار قصرشیرین هم در این بازدید گفت: به دنبال بارش شدید باران در 48 ساعت گذشته و جاری شدن سیلاب بر اثر سرریز شدن آب رودخانه الوند از سمت سرپل ذهاب و ارتفاعات دالاهو، 10 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های مختلف این شهرستان وارد کرد.
مرادعلی تاتار افزود: این خسارت ها به بخش کشاورزی و مزارع روستاییان در حریم رودخانه الوند، راه های روستایی و آسفالت و ابنیه فنی و شبکه آب رسانی، خیابان ها و زیرساخت های شهری وارد شده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای ورود سامانه بارشی و فعالیت آن در منطقه اعضای ستاد مدیریت بحران پای کار و تمامی دستگاه های خدمات رسان آماده باش هستند و خدمات رسانی در منطقه ادامه دارد.
وی از ارایه هشدارهای لازم به دهیاران و اهالی روستاهای منطقه خبر داد و گفت: از مردم و مسافران درخواست شده است با توجه به ورود سامانه بارشی جدید در هفته آینده از نزدیک شدن و قرار گرفتن در حریم رودخانه و مسیل ها خودداری کنند.
وی از آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران و همچنین حضور نیروهای ارتش و سپاه در منطقه خبر داد تا در صورت نیاز خدمات رسانی کنند.
بر اساس گزارش هواشناسی از ابتدای ورود سامانه بارشی تاکنون در قصرشیرین 53 میلی متر باران باریده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.