به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ مرادعلی محمدی روز دوشنبه در نشست خبری روز ملی راهیان نور که در سرسرای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه برگزار شد، افزود: در این مراسم تندیس شهیدان صیاد شیرازی و شوشتری به دلیل نقش ارزنده ای که در پیروزی عملیات مرصاد داشته اند در مجتمع فرهنگی مرصاد رونمایی می شود.
او در ادامه با اشاره به فرماندهان شاخص کشوری استان کرمانشاه در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس گفت: هدف از اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی آشنایی نسل جوان با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی شهداست.
محمدی با اشاره به بیانات و تاکیدهای فراوان مقام معظم رهبری بر حفظ فرهنگ عظیم راهیان نور اظهار داشت: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را گنجینه ای باارزش برای بهره گیری از معنویات، موفقیت ها، ایثار و شهادت و از خودگذشتگی می دانند که باید به درستی به نسل آینده منتقل شود.
او در ادامه با بیان اینکه سالیانه حدود یک میلیون نفر از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه بازید می کنند، گفت: از سال 87 تاکنون 10 یادمان شهدا، 2 مرکز فرهنگی گیلانغرب و مرصاد در مناطق عملیاتی ساخته شده است.
محمدی همچنین از احداث یادمان شهید بهشتی قصرشیرین در سالجاری خبر داد و افزود: در سال آینده یادمان شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی نیز به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه گفت: ساخت موزه دفاع مقدس شهر کرمانشاه یکی از مهم ترین پروژه های در دست تدوین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس است که زمین و برنامه های ساخت آن آماده شده است.

**بازدید بیش از یک میلیون نفر از مناطق عملیاتی کرمانشاه
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تاکنون یک میلیون و 150 هزار نفر از مناطق عملیاتی استان بازدید کرده اند که نشان از ارتقا و رشد فرهنگ عظیم راهیان نور در بین مردم و خانواده های ایرانی است.
سرگرد یونس عزیزی در ادامه اظهارداشت: در سال جاری تاکنون 205 هزار نفر از زائران مناطق عملیاتی در یادمان ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه اسکان داده شده اند که بیانگر ظرفیت بسیار بالای یادمان ها در پذیرایی از زائران است.
وی با اشاره به اینکه سالروز عملیات بازی دراز مهم ترین برنامه اعزام راهیان نور به مناطق جنگی در کشور است، گفت: در سالجاری در روز عملیات بازی دراز حدود 29 هزار و 128 نفر در این مراسم شرکت کردند که در سال آینده این تعداد به 30 هزار زائر می رسد.
عزیزی با اشاره به اینکه اعزام راهیان نور از 26 اسفند شروع خواهد شد، گفت: از مهرماه سال 97 تاکنون 14 هزار و 21 دانش آموز به مناطق عملیاتی استان و چهار هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده اند.
وی همچنین از اعزام 947 دانشجو، 36 هزار نفر از اقشار محلات به مناطق عملیاتی استان خبر داد و گفت: امروزه به اعزام کاروان های راهیان نور حول محور تخصص توجه شده است.
عزیزی در ادامه گفت: در اعزام کاروان های راهیان نور حتما یک روحانی برای انجام کارهای فرهنگی، یک راوی قوی و آشنا به مناطق عملیاتی و یک نیروی مسلح برای حفظ امنیت دیده شده است.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با بیان اینکه نباید یادمان و خاطره های دوران دفاع مقدس تحریف و فراموش شود، گفت: راهیان نور در کشور به یک فرهنگ بزرگ و با ارزش تبدیل شده است که سالیانه حدود هفت تا هشت میلیون نفر از مناطق عملیاتی برای پاسداشت یاد خاطره شهدا و ایثارگران بازدید می کنند و این در بعد سیاسی حرکتی بسیار بزرگ است که محاسبات دشمنان را به هم می ریزد.
کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم با کشور عراق درگیر بود و در این استان 34 عملیات، 9 هزار و 800 شهید که فقط سه هزار شهید آن در بمباران ها تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
8066/3209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.