به گزارش ایرنا؛ در مجموع یک هزار و 900 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که از این تعداد 50 تک عکس و پنج مجموعه عکس، 100 عنوان فیلم و 13 عنوان فیلمنامه در جشنواره ارائه شد.
هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، تهران و کرمانشاه در این جشنواره حضور داشتند.
در پایان چهار روز برگزاری جشنواره نفرات زیر عناوین برتر را کسب کردند:
تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به “رضا محمدپور” برای فیلم ” بخت سپید” از ارومیه به عنوان بهترین پژوهش در فیلم مستند از میان 3 کاندید دریافت جایزه اهدا شد.
در بخش فیلمنامه نیز تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به ” کیوان فهیمی” برای فیلم ” استادیوم “ از تهران اهدا شد.
در بخش تصویربرداری نیز، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به “مصطفی قاهری” برای فیلم ” تلقین “ از تهران اهدا شد.
در بخش تدوین نیز تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به “مجتبی اسماعیل‌زاده ” برای فیلم ” موج کوتاه “ از تهران اهدا شد.
تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال نیز به صورت مشترک به ” امیر عاشق حسینی و حسین قورچیان” برای صدای فیلم ” موج کوتاه ” از تهران اهدا گردید.
در بخش بهترین فیلم پویانمایی نیز تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال به ” حسین ملایمی ” برای فیلم ” بدو رستم بدو “ از تهران اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم مستند نیز دیپلم افتخار و مبلغ 10 ریال به خانم هایده مرادی برای فیلم قارلی یولار و
تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال به ” آتبین حسینی” برای فیلم ” مرز مه‌آلود ” از تهران اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم تجربی
تندیس جشنواره و مبلغ 30٫000٫000 ریال مشترکا اهدا شد به سامان آریان پور برای فیلم ” تا ابد سکوت “ از کرمانشاه و آبتین مظفری برای فیلم پیدایش از تهران
تندیس جشنواره و مبلغ 35 میلیون ریال در بخش بهترین فیلم داستانی به حامد اصلانی برای فیلم ” S “ از تهران اهدا شد.
جایزه بزرگ جشنواره، تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال به اشکان خیل‌نژاد برای فیلم ” تلقین “ از تهران
اهدا شد.
جایزه ویژه هیأت داوران، لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال به محمد اسماعیلی برای فیلم ” موج کوتاه “ از تهران اهدا شد.
همچنین دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و مبلغ 10 میلیون ریال به اصغر لائی برای فیلم ” ورم ” از کرمانشاه اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و مبلغ 10 میلیون ریال نیز به شورش وکیلی برای فیلم ” لکه ” از سنندج
اهدا گردید.
در بخش فیلمنامه نیز لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال به ” حسین شایقی” برای فیلمنامه ” شهر سکوت” از تبریز، لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال به عنوان نفر سوم به ” نسرین محمدپور ” برای فیلمنامه ” شکار” از تهران، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان نفر دوم به ” میثم محمدی” برای فیلمنامه ” پدر و دختر ” از کرمانشاه اهدا شد.
تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال در بخش فیلمنامه به عنوان نفر اول به ” مسعود کرمی “ برای فیلمنامه ” موشک بازی ” از تهران اهدا گردید.
لوح تقدیر فیلمنامه اقتباسی و مبلغ 10 میلیون ریال به ” اکو زندکریمی و سامان حسین پور” برای فیلمنامه ” وضع حمل ” از سنندج، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نقدی به عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی به ” اشکان چاوشی” برای فیلمنامه ” بوبونی” از کرمانشاه اهدا شد.
در بخش عکس این جشنواره نیز لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال به سمیه فرضی برای عکس ” مسیر وصل” از تبریز، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال به شهاب ناصری برای عکس ” مادرم” از سنندج و لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال به عنوان عکس سوم به ساجد حق شناس برای عکس “ مراسم نوروز کُردی” از سنندج
اهدا شد.
دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان عکس دوم به بهمن زارعی برای عکس “ شادی کودکان زلزله‌زده ” از کرمانشاه و تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به عنوان عکس اول به قاسم شیشه گری از تهران اهدا گردید.
لوح تقدیر و مبلغ10 میلیون ریال به عنوان بهترین استعداد جوان بخش عکس به صادق وثوقی نظر برای عکس “سایه ” از کرمانشاه و تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان بهترین مجموعه عکس به محمد خاجوی عورکی برای مجموعه عکس ” پنجره ” از دزفول اهدا شد.
جشنواره فیلم و عکس شبدیز پس از 15 سال وقفه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و امسال دومین سال برگزاری آن بود.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.