به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلامحمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع امام شافعی کرمانشاه افزود: مردم نگران هستند و برای گذراندن زندگی در سختی به سر می برند.
او در بخش دیگری از خطبه های خود یکی از وظایف مهم خانواده ها را پرورش فرزندان براساس آموزه های دین دانست و گفت: همانگونه که پدران ما، ما را به سمت و سوی دین و اعتقادات دینی سوق داده اند ما نیز باید فرزندانمان را در مسیر اجرای این دستورات قرار داده و سعادت آنها را در این دین الهی ترسیم کنیم.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود با ذکر نعمت های الهی در حواس پنجگانه انسان برای درک زندگی و جهان گفت: انسان با بهره از قوت بینایی زیبایی های خلقت را می بیند و می تواند چشم خود را به آیات قرآن، مطالعه مفاهیم دین و الهی روشن سازند.
ماموستا محمدی افزود: همین چشم ها می توانند انسان را با دیدن حرام و عادت دادن آن به گمراهی بکشانند پس مراقبت در دیدن و سایر حواس برای انسان مسلمان واجب است.
او با بیان اینکه اعمال انسان ثبت شده و انجام گناه یا اقدام ثواب براثر گذشت زمان از بین نرفته و نزد پروردگار ثبت و ضبط می گردد، گفت: هر عمل ناصحیح و نادرستی بر زندگی ما اثر می گذارد و لکه سیاهی بر ضمیر دل باقی می گذارد و هر عمل درستی گاهی در راه تکامل انسان بوده و پاداش آن را دریافت می نماید.
وی همچنین با گرامیداشت هفته درختکاری از نمازگزاران خواست تا هر کدام با کاشت یک درخت سنت پیامبر اکرم (ص) را در این زمینه پاس بدارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.