به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نوربخش حاتمی روز چهارشنبه در مراسم چهلمین جشن درختکاری در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در زندگی انسان ها، افزود: استان کرمانشاه از نظر منابع طبیعی خدادادی، استانی غنی هست که سرمایه طبیعی این استان محسوب می شود.
او گفت: منابع طبیعی استان کرمانشاه دارای گونه های با ارزش جنگل ها و گیاهان دارویی است که باید از آنها صیانت و به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی تصریح کرد: روز منابع طبیعی فقط مربوط به این هفته نیست و در همه ایام باید به منابع طبیعی توجه داشت و همواره نگهبان طبیعت با ارزشمان باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به اهمیت جنگل های زاگرس در حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: زاگرس نشینان باید برای حفظ این ثروت گران بها و نعمت خدادادی بیشتر تلاش کنند.
حاتمی تصریح کرد: استان کرمانشاه به عنوان یکی از 11 استان های حوزه زاگرس دارای منابع خدادادی فراوانی است که باید همه ما اعم از مسئولان و مردم برای حفاظت و صیانت از این هدیه گرانبهای الهی بکوشیم.
استان کرمانشاه 2 میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی با غرس کردن 2 هزار و 500 اصله نهال روز چهارشنبه با حضور استاندار کرمانشاه در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) آغاز شد.
15 اسفند روز درختکاری است و از این روز تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.