به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز دوشنبه در آیین نمادین افتتاح 2 هزار و 500 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده کرمانشاه که در روستای «حسن آباد» شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد، افزود: از این تعداد واحد بازسازی شده 26 هزار و 720 مورد تخریبی صددرصد و 63 هزار و 593 واحد تعمیری بوده است.
او در ادامه با بیان اینکه احداث این تعداد واحد مسکونی در جهان بی سابقه است، بیان داشت: دولت کمتر از یک ماه تمام اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده را مصوب و تامین کرد و از زمان زلزله تا این لحظه برای کار ساخت و ساز با وجود نوسانات قیمت مصالح، حتی لنگ یک ریال نبوده ایم.
سالاری با بیان اینکه قبل از بحران باید به فکر راه چاره و پیشگیری باشیم، گفت: دولت و بنیاد مسکن برای بازسازی و مقام سازی واحد مسکونی خدمات فنی مهندسی و تسهیلات خوب در نظر گرفته است مردم می توانند از این امکانات استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، از خدمات گسترده کمیته امداد در ساخت و ساز مناطق زلزله زده قدردانی کرد و گفت: این کار بزرگ مدیون مشارکت و همکاری مردم است بدون مردم موفقیت به این بزرگی حاصل نمی شد.
در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 200 هزار تن از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 104 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه پایان سال 98 تکمیل می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.