علیرضا تخت شاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون هشت تصفیه خانه فاضلاب در استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده است، افزود: همچنین اکنون 6 تصفیه خانه در دست اجرا و سه تصفیه خانه فاضلاب دیگر نیز به زودی در شهرهای باقی مانده کلنگ زنی می شود.
او یکی از این تصفیه‌خانه‌ها را تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شهر پاوه اعلام کرد و گفت: این تصفیه خانه اکنون آماده بهره‌برداری است و بهره‌برداری از آن به زودی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب روانسر نیز در مراحل نهایی کار است و سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید و تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین نیز در مراحل نهایی کار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شروع کار ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سرمست نیز افزود: کار تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب کرند، سنقر و صحنه نیز به زودی آغاز خواهد شد.
به گفته تخت شاهی برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های در دست اقدام استان نزدیک به 107 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اکثر این پروژه‌ها در سال‌های 97 و 98 اجرایی می‌شوند.
وی سیستم تصفیه فاضلاب را یک فن آوری مدرن برای کمک به حیات و محیط زیست دانست و گفت: با تکنولوژی مدرن تصفیه فاضلاب می توان 100 درصد جلوی هدر رفت پساب ها را گرفت و کمک شایانی به محیط زیست کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما آب شرب هیچ شهری از تصفیه خانه فاضلاب تامین نمی شود، گفت: آب تصفیه خانه های فاضلاب بیشتر می توان برای مصارف بخش کشاورزی (غیر از صیفی جات) و بنگاه های مادر مانند پالایشگاه ها ذوب آهن و غیره استفاده کرد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.