زهره شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این مرکز تحت عنوان «عصای سفید» در زمینه اجرای مقدمات بریل آموزی به زبانهای فارسی و انگلیسی، استفاده از وسایل کمک بینایی و تمرینات بینایی در اتاق تاریک فعالیت دارد.
شریفی ادامه داد: توانبخشی آموزشی، برنامه ویژه ای است که می تواند نیاز خاص افراد معلول را برطرف سازد، این مرکز کمک می کند تا یک فرد نابینا و کم بینا به مرحله ای برسد که یک زندگی مستقل و بدون وابستگی داشته و به یک توانمندی که هدف نهایی توانبخشی است دست یابد.
این مسوول ادامه داد: معاینات دوره ای توسط کارشناسان بینایی در این مرکز هرسه ماه یکبار انجام می شود و علاوه بر فعالیت های فوق، آموزش مهارت آموزی و صحبت یابی، دنبال می شود.
شریفی به قرارگیری این مرکز در منطقه پردیس، خیابان 20 متری اول اشاره کرد و از تقویت حواس، معاینات دوره ای بینایی سنجی و غیره به جامعه هدف بهزیستی به عنوان دیگر اقدام ها و خدمات این مرکز یاد کرد.
رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه اضافه کرد: آگاهی افراد و خانواده آنان برای حضور در این مراکز می تواند در تغییر نگرش و آگاهی به توانایی باقی مانده در معلولان افزایش یابد.
شریفی یادآور شد، 2 هزار و 312 نابینا زیرپوشش بهزیستی در شهر کرمانشاه وجود دارند که از این میزان یک هزار و 574 نفر مرد و 738 نفر زن هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حمایت بیمه ای بهزیستی از مددجویان اشاره کرد و گفت: امسال در یک اقدامی مناسب 500 نفر از معتادان بهبودیافته از خدمات بیمه ای بهره مند شدند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.