به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز دوشنبه در بازدید از یک مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی در قزوین افزود: سازمان بهزیستی با ایجاد چنین مراکزی و پرداخت سهم زیادی از هزینه های توانبخشی معلولان و مددجویان به این مراکز کار بزرگی در جهت ارایه خدمت و توانمندسازی به آنان می کند.
وی با بیان اینکه پرداخت هزینه ها به صورت مشارکتی بسیار موفق تر از خدمات رایگان است، تاکید کرد: در صورت رایگان بودن کامل خدمات، افراد مراقبت ها و پیگیری کمتری نسبت به سلامت خود خواهند داشت اما با مشارکت در پرداخت هزینه ها به همان میزان مسئولانه تر عمل می کنند.
زرآبادی ادامه داد: امیدواریم قوانین و مصوبات مجلس و دولت در حمایت از معلولان به صورت کامل اجرایی شود تا حداقل بخشی از مشکلات و محدودیت های این گروه از افراد جامعه که همواره مورد جداسازی از سایر افراد اجتماع قرار گرفته اند، برطرف شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین نیز در این بازدید با معرفی مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی، اظهار داشت: این مرکز ویژه معلولان ضایعه نخاعی است که در اثر حادثه دچار آسیب جسمی شده و به صورت روزانه از خدماتی که در جهت برطرف شدن محدودیت های جسمی آنها ارایه می شود، استفاده می کنند.
علیرضا وارثی افزود: این مرکز با ظرفیت اسمی 50 معلول، هم اکنون 42 معلول ضایعه نخاعی را تحت پوشش خدمات خود دارد.
به گفته وی، این معلولان روزانه با مراجعه به مرکز یاد شده از خدمات آموزشی و توانبخشی که توسط تیم متخصص فیزیوتراپ و کاردرمانگر ارایه می شود، استفاده می کنند.
وارثی با بیان اینکه روزانه 18 تا 22 توانخواه به این مرکز مراجعه می کنند، یادآور شد: تعرفه های این مراکز برای هر مراجعه کننده ماهانه چهار میلیون ریال است که به طور معمول با توجه به آن که بسیاری از خانواده ها بضاعت مالی برای پرداخت هزینه ها را ندارند توسط بهزیستی پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: مشکل مهم در خصوص معلولان ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی آن است که حتی خانواده های آنان نیز چگونگی ارتباط با معلول را نمی دانند اما در این مرکز تمام آموزش ها به مراجعه کنندگان ارایه می شود.
وارثی با بیان اینکه بهزیستی هزینه های رفت و آمد معلولان به این مراکز را نیز پرداخت می کند، اضافه کرد: نظارت های مستمر بر فعالیت و کیفیت خدمات ارایه شده به معلولان ضایعه نخاعی از سوی بهزیستی نیز مورد رعایت قرار می گیرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.