به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور وزیر راه و شهرسازی در پایانه مرزی خسروی قصرشیرین برگزار شد، تعداد این وام ها را 1500 مورد به مبلغ 18 میلیارد تومان اعلام کرد.
او در ادامه درخواست های استان از وزیر راه و شهرسازی را اعلام کرد و گفت: چهار بانده شدن گردنه پاتاق مطالبه جدی استان است.
او اظهار داشت: کرمانشاه کانون منطقه غرب کشور محسوب می شود و یک فاصله 2 ساعته با مراکز استان های ایلام، کردستان، لرستان و همدان دارد و این ویژگی کرمانشاه را به مرکز ارائه خدمات، پزشکی و گردشگری تبدیل کرده است.
او اضافه کرد: تاکنون 2/4 میلیارد دلار کالا از مرزهای استان صادرات داشته ایم که تا پایان سال این رقم به 2/5 میلیارد تومان می رسد و در صورت توسعه زیرساخت ها این رقم تا سه و نیم میلیارد تومان قابل افزایش است.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: مشکلات زیرساختی یکی از‌ مهم ترین موانع توسعه صادرات در کرمانشاه هستند و هر چه زیرساخت ها توسعه یابند وضعیت این حوزه نیز بهبود می یابد.
بازوند افزود: براساس توافق نامه ای که با رئیس هواپیمایی کشوری امضا کرده ایم قرار است فرودگاه کرمانشاه به بیس پروازی منطقه تبدیل شود.
وی تصریح کرد: گردنه پاتاق سرپل ذهاب در مسیر بزرگراه کربلا واقع شده و به دلیل کم عرض بودن، در طول سال دارای ترافیک زیادی دارد.
وی ادامه داد: چهاربانده شدن این گردنه مهم مبادلاتی یکی از مطالبات مهم مدیریت ارشد استان از وزارت راه و شهرسازی است.
استاندار کرمانشاه افزود: یکسال از افتتاح راه آهن کرمانشاه می گذرد ولی این مجموعه هنوز زیرنظر اراک است و با یک نیروی اندک اداره می شود. دولت باید کمک کند راه آهن کرمانشاه تبدیل به اداره کل شود.
بازوند همچنین با بیان اینکه بیکاری در کرمانشاه بسیار بالا و درآمد سرانه بسیار کم است از وزارت راه انتطار داریم یک بسته مناسب همراه با مشوق های سرمایه گذاری برای کارآفرینان عرضه کند‌.
امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آزاد راه بیستون- کرمانشاه- حمیل و کنارگذر شرقی کرمانشاه به طول 141 کیلومتر و با 6 هزار و 363 میلیارد ریال آغاز شد.
در سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه؛ هزار و 18 واحد مسکن مهر، 10 کیلومتر بزرگراه کرمانشاه - کامیاران، 2/5 کیلومتر بزرگراه قره بلاغ - سرپل ذهاب، هفت کیلومتر راه اصلی محور جوانرود - ثلاث باباجانی، 25 کیلومتر بهینه سازی و آسفالت راه های روستایی، 1/1 کیلومتر راه دسترسی به مسکن مهر شرف آباد و 250 متر پیاده راه خیابان حافظ شهرستان صحنه به بهره برداری می رسد.
از دیگر پروژه های راه و شهرسازی که در این سفر افتتاح می شود؛ کتابخانه «بان وره» شهرستان پاوه با زیربنای 300 متر مربع، ساختمان انتقال خون شهرستان اسلام آبادغرب با زیربنای 200 متر مربع، ساماندهی تپه چقا گاوینه اسلام آباد غرب با زیربنایی 200 متر مربع (بافت فرسوده) است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.