به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز جمعه و در حاشیه افتتاح رسمی طرح زمستانه راهداری، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: از سرمایه گذاران و بخش های خصوصی دعوت می کنیم تا منابع مالی خود را برای احداث و توسعه آزاد راه ها بیاورند تا علاوه بر گسترش چنین طرح هایی در کشور، شاهد افزایش سطح رضایتمندی مردم نیز باشیم.
وی ادامه داد: البته باید ظرفیت ارایه خدمات رفاهی موجود در آزادراه ها را نیز مدرن و به روز کنیم تا دیگر شاهد حوادثی مانند آزادراه های قزوین - زنجان و زنجان تبریز که به دلیل نبودن امکانات روی داد، نباشیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به طرح بازآفرینی اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه بازآفرینی 270 محله با احداث 100 هزار واحد مسکونی مورد هدف قرار گرفته و به 31 استانداری نیز ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه در طرح بازآفرینی سه هدف احیای بافت واجد ارزش، تکمیل سرانه ها با کمک شهرداری ها و احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده، یادآور شد: در این طرح احداث واحدها توسط مردم و یا شرکت های توسعه گر انجام می شود.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح حفاظ بتنی در آزادراه قزوین - تهران، تاکید کرد: ارتقای جدا کننده ها در آزادراه ها از جمله اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی بوده چرا که آزادراه های ما از داشتن سیستم های استاندار ایمنی که بتواند خودروها را از تعرض و تجاوز به خطوط مقابل بازدارند، بهره مند نبودند.
اسلامی ادامه داد: برای رفع مشکل موجود آزادراه ها، طرح حفاظ بتنی با فناوری بلوک مفصلی آزاد راه قزوین- تهران را در دستور کار خود قرار دادیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مورد هدف این وزارتخانه برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه در نظر گرفته شده که تکمیل و تحویل 500 هزار واحد مسکن مهر و 400 هزار واحد جدید در کشور هدف گذاری شده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پروژه راه آهن قزوین - رشت، افزود: این طرح در حال تکمیل شدن است که امیدواریم در هفته اول اسفند ماه با پشت سرگذاشتن مراحل تکمیلی تست، نصب علایم و حرکت قطار برروی ریل مورد بهره برداری قرار گیرد.
اسلامی در پایان تاکید کرد: مصوبه های شورایعالی شهرسازی در حکم قانون بوده و باید اجرایی شوند و در صورتی که مشکلی در این زمینه بود باید از سوی استانداران مورد پیگیری قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از راهدارخانه زیاران، طرح احداث نیوجرسی آزادراه قزوین - تهران را نیز مورد بهره برداری قرار داد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.