به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در نشست با بخشداران استان در استانداری تصریح کرد: روسای قوا و کمیسیون های مجلس هم عملکرد بی سابقه و مثبت استان در مدیریت بحران زلزله را تائید کرده اند.
وی با بیان اینکه عملکرد بخشداران باید حس دولت داری مردم و سرمایه اجتماعی را تقویت کند، ادامه داد: پایه اصلی توسعه، امید است از این رو بخشداران باید انگیزه خود را تقویت کنند.
مقام عالی استان بیان داشت: در شرایط تحریمی، مدیرانی می توانند از بحران عبور کنند که تلاش شبانه روزی داشته و به تعبیر رییس جمهوری بیش از 14ساعت کار کنند. از أین رو به تلاش مضاعف و شبانه روزی نیاز داریم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای تسریع در حل مشکلات زلزله زدگان در اولین ساعات پس از وقوع زلزله خاطرنشان ساخت: در زلزله غرب استان، از روز اول قرار بر ماندن در کنار مردم تا روز آخر بازسازی بوده است و ما اهل عکس و سلفی گرفتن نبوده ایم و مشکلات باقی مانده در بازسازی ها اگر پیگیری نشود در آینده مشکل ساز خواهند شد.
نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: زلزله غرب استان، 10هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشته و به استان اختصاص یافته اما تبلیغ کافی برای آن نشده است لذا باید با بیان اقدام ها و خدمات مردم را امیدوار کرد.
بازوند همچنین اظهار داشت: گاز رسانی به 264 روستا از ابتدای سال جاری با اعتبار 156میلیارد تومانی در نظر گرفته شد که بخشی از آن در هفته دولت انجام شد و بخشی هم در دهه فجر به بهره برداری می رسد و با وجود تنگناها، هر انشعاب به طور متوسط هشت تا 9میلیون اعتبار اختصاص یافته است.
وی در ادامه بیان داشت: سال 98، برای استان سال «گردشگری و اشتغال» خواهد بود لذا بخشداران روی بوم گردی روستاها متمرکز شوند و در همین راستا تمام زیرساخت ها برای هدف گردشگری فراهم خواهد شد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بخشداران از فرصت فضای مجازی برای بیان دستاوردها و اقدامات نهایت استفاده را ببرند زیرا نیاز به حضور مضاعف در این فضا احساس می شود.
مقام عالی استان تصریح کرد: در چهل سالگی انقلاب باید به گذشته افتخار کنیم و باوجود سیاه نمایی ها و ناکارآمد نشان دادن سیستم، کارهای بزرگی انجام شده که نشان دهنده رشد و پیشرفت در شاخص های جهانی است. خدمات دوران پهلوی در بدنه جامعه بسیار کم بود اما امروز خواسته روستائیان اینترنت پر سرعت شده است.
بازوند افزود: تعبیر کرمانشاه چهره زیبای ایران اسلامی را باید به فرهنگ عمومی و ادبیات مردم تبدیل کرد و این جمله برای ما رشد و پیشرفت می آورد لذا باید غبار کاذبی که روی ظرفیت ها و زیبایی های استان را گرفته زدوده شود.
وی گفت: در زلزله بحران عمیقی داشتیم که همراه با حواشی فراوانی شد اما با عنایات ویژه رهبری و کمک هیات دولت و توجه رییس جمهوری یک فرصت ایجاد شد و امروز در سرپل، شهری جدید در حال احداث است.
استاندار کرمانشاه در پایان بیان داشت: رای 66 درصدی مردم به مقبولیت عملکرد استان در برنامه فرمول یک، معدل شعور مردم و دریافت شان از عملکرد مدیریت بحران زلزله بود و تاییدات رییس جمهوری در سالگرد زلزله نیز موید این عملکرد مقبول است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.