به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمانشاه؛ کیوان کاشفی روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح گرمسیری و نحوه مشارکت بخش خصوصی، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل اتاق ایران در تهران ضمن تاکید بر لزوم نهادسازی به صورت تعاونی تولیدی برای بهره برداری علمی از این طرح، افزود: چنانچه برنامه ریزی دقیقی در نحوه واگذاری و بهره برداری از خط (1) و (2) این طرح انجام گیرد، می توان به الگویی موفق برای قطعات بعدی آن دست یابیم.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران ، مشارکت بخش خصوصی و ارائه مشوق ها و تضامین به سرمایه گذاران را عامل اصلی پیشرفت این طرح دانست.
در ادامه این نشست توضیحات مبسوطی در خصوص فرآیند واگذاری اراضی و نحوه بهره بردای، نرخ آب بها، مشوق های مورد نیاز سرمایه گذاران، برنامه ریزی برای تعیین نوع محصولات و صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز این طرح ارائه شد.
همچنین در مورد شیوه نامه چگونگی واگذاری اراضی قطعات (1) و (2) و اتخاذ راهکارهایی برای ایجاد جذابیت بیشتر برای سرمایه گذاران بحث و بررسی به عمل آمد و مقرر شد پیشرفت کار به دقت پایش و در جلسات بعدی گزارش شود.
توضیح اینکه قطعه یک این طرح در منطقه ازگله کرمانشاه در دست اجراست و برنامه ریزی لازم برای آغاز قطعه دوم نیز آغاز شده است.
در این نشست رئیس مرکز ملی آب کشور، معاون برنامه ریزی شرکت منابع آب ایران، مدیرکل دفتر بهره برداری از تاسیسات انتقال و توزیع آب، ، مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه، رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه، معاون توسعه و سازماندهی اراضی امور اراضی کشور، معاون بخش آب امور آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور، عضو هیات رئیسه خانه کشاورز، مجری شبکه فرعی طرح رودخانه ای مرزی جهاد کشاورزی و جمعی از سرمایه گذاران حاضر در همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کرمانشاه حضور داشتند.
این نشست ها به همت اتاق کرمانشاه و با همکاری مرکز ملی مطالعات آب اتاق ایران برگزار می شود.
طرح گرمسیری برای مهار آب های مرزی در غرب کشور عملیاتی شده است و استانهای کرمانشاه و ایلام از آن منتفع می شوند.
سامانه گرمسیری حدود 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کرمانشاه در 2 بخش توسعه و بهبود زیرپوشش قرار می گیرد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.