علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، حمیل، روانسر، سرارود، سنقروکلیایی، کنگاور، گواور، هرسین، دالاهو، کوزران و گهواره مناطقی هستند که دمای کمتر از صفر درجه را تجربه می کنند.
وی افزود: در این میان، کوزران با حداقل دمای هفت درجه، سنقروکلیایی با 6 و سنقروکلیایی و گواور نیز با پنج درجه زیر صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.
زوراوند تصریح کرد: برای شهر کرمانشاه نیز حداقل دمای امشب به سه درجه زیر صفر می رسد، ضمن اینکه در گرمترین حالت نیز امروز دمای مرکز استان به 11 درجه بالای صفر خواهد رسید.

** افزایش 2 تا 6 درجه ای دمای هوا
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه از گرمتر شدن دمای هوا در نقاظ مختلف استان طی 24 ساعت آینده نیز خبر داد و گفت: برای فردا (شنبه) دمای روزانه بین 2 تا سه درجه و دمای شبانه نیز بین چهار تا 6 درجه افزایش می یابد.
وی همچنین با بیان اینکه هوای اغلب نقاط استان طی امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، گفت: برای فردا پیش بینی می شود هوای اغلب نقاط استان نیمه ابری به تدریج با افزایش ابر باشد.
زوراوند گفت: با نزدیک شدن سامانه ای بارشی به جو استان انتظار می رود طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده (23 و 24 دی) شاهد بارش باران و برف در اغلب نقاط استان باشیم که شدت بارش ها از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه و در مناطق شمالی و نیمه شمالی استان خواهد بود.

** رشد 265 درصدی بارش های کرمانشاه نسبت به سال گذشته
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه با اشاره به وضعیت بارش های امسال گفت: از اول مهر تا پایان روز 20 دی میانگین بارندگی استان به 336 میلی متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 92 میلی متر بود 265 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 103 درصد رشد نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری پاوه با 660 میلی متر، گواور با 448 میلی متر و دالاهو با 432 میلی متر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص داده اند، افزود: سنقروکلیایی نیز با 213 میلی متر، قصرشیرین با 226 میلی متر و سومار با 250 میلی متر کمترین بارش ها را داشته اند.
زوراوند در پایان میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز 283 میلی متر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که 62 میلی متر بوده 356 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 86 درصد با رشد مواجه بوده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.