به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان افزود: مدیران نباید افکار عمومی را دست کم بگیرند زیرا وقایع زلزله نشان داد که می شود با یک فلیم چند ثانیه ای تمام خدمات دولت را زیر سوال برد.
وی گفت: روند بازسازی و احداث واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده در طول تاریخ بی نظیر و بی سابقه بوده ولی برخی ها می خواهند سیاه نمایی کنند خدمات دولت را زیرسوال ببرند لذا باید به موقع خدمات دولت را اطلاع رسانی کرد.
بازوند افزود: تاکنون حدود 81 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان در دست پی کنی، تعمیر و ساخت و تکمیل شده است و این در طول یکسال بی سابقه است.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به گزارش بازسازی مناطق زلزله زده استان، گفت: نزدیک به 2 هزار و 500 واحد مسکونی ساخته شده خالی در شهر سرپل ذهاب وجود دارد ولی مردم باز در کانکس مانده اند.
وی همچنین اظهار داشت: چهار هزار کانکس اضافی در سطح شهر سرپل ذهاب وجود دارد و مردم برای جمع آوری آنها اقدامی نمی کنند و این مساله چهره شهر را زشت کرده و بنیاد مسکن باید برای جمع آوری این کانکس ها و چادرها اقدام کند.
بازوند با بیان اینکه برق، گاز و آب مناطق زلزله زده همیشه رایگان نخواهد بود ، گفت: باید برای جمع آوری کانکس ها و چادرها مهلت سه و چهار ماهه به مردم داد پس از آن برق، آب و گاز کانکس ها دیگر رایگان نخواهد بود.
استاندار کرمانشاه در ادامه ترس از پس لرزه ها را یکی از علل نگهداری کانکس و چادرها توسط مردم برشمرد و افزود: پس از پایان ساخت و سازها دیگر خانه ها مقاوم شده و دیگر بهانه ای برای نگهداری کانکس ها و چادرها نیست.
در ادامه این جلسه نماینده ستادهای معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه از آزاد شدن 20 میلیارد تومان از کمک های بلاعوض متقاضیان احداث، تعمیر و بازسازی در مناطق زلزله زده خبر داد.
قهرمانی همچنین ذخیره آهن آلات سهمیه مناطق زلزله زده را 25 هزار تن اعلام کرد: در هفته های آینده روند ساخت و ساز مناطق زلزله شتاب می گیرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.