به گزارش ایرنا، حسین ویسمرادی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار افزود: قسمت هایی از محله های بهار، کامیاران، بسیج، شاهد، گرمه خانی، تازه آباد و محله قدیم روانسر جزء بافت فرسوده شهری هستند.
وی تصریح کرد: نداشتن طرح ساماندهی و فقدان سند مالکیت مهمترین مشکلات و معضلات بافت فرسوده شهر روانسر است.
وی اظهار داشت: افرادی که به نوسازی بافت های فرسوده اقدام کنند می توانند تسهیلات 800 میلیون ریالی دریافت کنند و شهرداری روانسر نیز 50 درصد بخشودگی برای صدور پروانه و عوارض ساخت و ساز در نظر گرفته است.
ویسمرادی اضافه کرد: شهرک های صالح آباد و گل سفید روانسر نیز دارای بافت های ناکارآمد شهری هستند که در نظر داریم این مناطق را به عنوان بافت فرسوده شهری مصوب کنیم تا از تسهیلات لحاظ شده برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: شهردای روانسر کار مطالعه و تهیه طرح بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری روانسر را در دست اقدام دارد تا نقشه راه برای خدمات رسانی بیشتر ترسیم شود.
فرماندار روانسر یادآور شد: 24 درصد جمعیت شهر روانسر حاشیه نشین هستند.
وی اظهار داشت: این بافت ها زنگ خطری برای تهدیدات اجتماعی است و دولت هم تصمیم دارد رسیدگی ویژه ای به این محلات داشته باشد.
ویسمرادی حضور نهادهای فرهنگی در بافت های فرسوده و ناکارآمد را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: رفع مشکلات این مناطق نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه ها و نهادهاست و باید هر آنچه ضوابط و قوانین اجازه می دهد خدمات رسانی داشته باشیم.
شهردار روانسر نیز از اجرای 13 پروژه عمرانی در این محله ها خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه ها 26 میلیارد و 936 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی هزینه شده است.
جمال ابراهیمی گفت: بتن ریزی ، زیرسازی و آسفالت معابر و توسعه و تکمیل فضای سبز مهمترین این طرح ها هستند.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7455/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.