به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پس از زلزله، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای بازسازی این مراکز در قالب جذب کمک خیران و اختصاص بودجه های دولتی فعالیت خود را آغاز کردند.
وزیر بهداشت آذر ماه سال گذشته جمعی از خیران را به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه دعوت کرد و تفاهم نامه ساخت بخشی از مراکز بهداشتی درمانی خسارت دیده در زلزله را منعقد کردند.
اکنون و پس از گذشت بیش از 13 ماه از وقوع زلزله با همت خیران و دولت 40 پروژه حوزه سلامت در مناطق زلزله زده آماده افتتاح است.

** افتتاح پروژه ها به دست وزیر بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رکورد حضور در مناطق زلزله استان کرمانشاه را شکسته و تاکنون هفت بار به این مناطق سفر کرده و قرار است روز پنجشنبه ششم دی ماه نیز با سفر به مناطق زلزله زده استان 40 پروژه سلامت را در این مناطق افتتاح کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این ارتباط گفت: این پروژه ها شامل 13 پروژه دانشگاهی و 27 پروژه ای است که توسط خیران ساخته شده است.
محمودرضا مرادی افزود: با گذشت یک سال از انعقاد تفاهم نامه ساخت مراکز بهداشتی با خیران، در سفر وزیر بهداشت 27 خانه بهداشت که توسط خیران ساخته شده افتتاح می شود.
او توضیح داد که از این تعداد، 19 خانه بهداشت در شهرستان سرپل ذهاب، سه خانه بهداشت در شهرستان جوانرود، 2 مورد در شهرستان اسلام آبادغرب و در هریک از شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و ثلاث باباجانی نیز یک خانه بهداشت افتتاح می‌ شود.
وی اضافه کرد: در این سفر همچنین 13 پروژه بخش دانشگاهی با اعتبار 270 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
مرادی مقاوم سازی و بهسازی بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب را از مهم ترین این پروژه ها عنوان کرد و گفت: برای این پروژه بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی همچنین افتتاح بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی، افتتاح تعمیرات نوسازی بیمارستان قصرشیرین و تعمیرات هتلینگ بیمارستان اسلام آبادغرب را از دیگر پروژه های افتتاحی در این سفر اعلام کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.