به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هرمز نوروزی فر روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی در جمع خبرنگاران، جامعه هدف سوادآموزی را رده سنی 10 تا 49 سال اعلام کرد و افزود: از مجموع 70 هزار بیسواد این رده سنی 25 درصد معادل 40 هزار نفر به دلایلی آموزش پذیر نیستند.
او گفت: اکنون 30 هزار بیسواد در این رده سنی آموزش پذیر هستند و ما مکلف به باسوادی آنها هستیم.
به گفته او ، در کشور 2 میلیون و 700 هزار نفر در این رده سنی بیسواد هستند که 70 درصد آنها در استان کرمانشاه است.
او فقر فرهنگی، فقر اقتصادی و نوع سکونت برخی از مردم مانند عشایر کوچ رو را از موانع اصلی بیسوادی در رده سنی 10 تا 49 سال اعلام کرد.
وی تاکید کرد که باید در راستای انسداد مبادی بی سوادی در استان بیشتر تلاش شود و در این راه نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط داریم.

** رتبه اول سوادآموزی استان در کشور
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان کرمانشاه در ادامه این نشست خبری اعلام کرد که براساس آخرین ارزشیابی که اول مهر امسال توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور احصا و به استان‌ها اعلام و ابلاغ شده است، عملکرد حوزه معاونت سوادآموزی استان برای پنجمین بار متوالی در بین استان‌های کشور حائز رتبه اول شد.
نوروزی فر افزود: عملکرد این معاونت در تحت پوشش قرار دادن بی‌سوادان و کم‌ سوادان تا اول مهر ماه سال جاری 75.6 درصد می‌باشد در حالی که عملکرد میانگین استان‌های کشور در این شاخص 31.3 درصد است.
وی اضافه کرد: تعاملات برون و درون سازمان از جمله حمایت‌های اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی و پیگیری‌های خاص ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در این موفقیت محرز و عیان بوده است.
نوروزی فرد در ادامه گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق اهداف عالیه و احیای سیاست‌های و رویکردهای سازمان نهضت سوادآموزی با حمایت و همکاری‌های همه‌ جانبه دستگاه‌های مشارکت پذیر، اصحاب تعلیم و تربیت، فرهنگیان و آموزش‌دهندگان جهت ریشه‌ کنی بی‌سوادی در استان تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می‌ شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان کرمانشاه در ادامه رشد کمی و کیفی و کسب رتبه اول حوزه معاونت سوادآموزی در بین استان‌های کشور در تحقق حجم و باسواد نمودن بی‌سوادان و کم‌سوادان را نتیجه برنامه‌ریزی لازم، فراهم آوردن تمهیدات، ایجاد زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و بهره‌ گیری از خرد جمعی در برون و درون سازمان دانست.
نوروزی فرد افزود: در سال جاری تعداد 13هزار و 993 نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی، تحکیم سواد، انتقال و آموزش رایانه به استان ابلاغ شد که 14 هزار و 613 نفر از بی‌سوادان و کم‌ سوادان را تحت پوشش قرار گرفته و در این زمینه شاهد تحقق 104 درصد افزایش داشتیم.
او از رسانه ها خواست بیشتر با معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش در راستای ریشه کنی بیسوادی همکاری کنند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد و براساس آمارهای رسمی 273 هزار نفر از مردم استان بیسواد مطلق هستند.
اکنون 325 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 30 هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.