نماینده‌ مردم کرمانشاه در مجلس اقدامات بنیاد برکت در زمینه‌ اشتغال‌زایی در کشور را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این بنیاد ذکر کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا مصری در گفت‌وگویی به مناسبت یازدهمین سالروز تأسیس بنیاد برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: از میان فعالیت‌های گسترده و متنوع بنیاد برکت، سرمایه‌گذاری و مشارکت برای ایجاد فرصت‌های شغلی اهمیتی دوچندان دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در مناطق محروم کشور به اشتغال‌زایی و در نهایت به توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردم آن مناطق می‌انجامد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پس از وقوع زلزله در این استان تصریح کرد: بنیاد برکت جزو اولین‌های نهادهای خدمت‌رسان بود که بعد از وقوع زلزله، در منطقه حاضر شد و به ارایه‌ی خدمات متنوع به زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان پرداخت. توزیع اقلام اولیه‌ ‌زندگی، ارایه‌ خدمات بهداشت و درمان، ساخت خانه و مدرسه برای زلزله‌زدگان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سرپرست خانوار در این مناطق از جمله‌ این فعالیت‌ها است.

مصری خواستار ورود هر چه بیش‌تر بنیاد برکت به مقوله‌ی ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه و به‌خصوص مناطق زلزله‌زده شد و افزود: حرکت جهادی بنیاد برکت در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت‌های شغلی، علاوه بر پایین ‌آوردن نرخ بیکاری، باعث درآمدزایی، تولید ثروت و توانمندسازی مناطق محروم و کمتر برخوردار می‌شود.

وی در خصوص سایر اقدامات و فعالیت‌های بنیاد برکت در استان کرمانشاه نیز توضیح داد: پروژه‌های عمرانی از جمله مدرسه‌سازی در مناطق روستایی کم‌تر توسعه‌یافته، ساخت و تجهیز مساجد، راه‌اندازی خانه‌های بهداشت، احداث جاده‌های روستایی، آب‌رسانی به مناطق صعب‌العبور و سرمایه‌گذاری‌های متعدد در طرح‌های تولیدی و اقتصادی با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم، این اقدامات را در استان شامل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی، مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی از بهترین الگوهای کارآفرینی در کشور توصیف کرد و گفت: واگذاری این واحدها به خود مردم پس از سوددهی توسط بنیاد برکت، مبین این واقعیت است که بنیاد به دنبال تصدی‌گری نیست و با نگاه جهادی و انقلابی، اهداف بزرگ‌تری را در کشور دنبال می‌کند.

نماینده‌ مردم کرمانشاه در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت به هر میزان بتواند در کشور اشتغال‌آفرینی کند، به توسعه و پیشرفت مناطق محروم کمک کرده و مردم این مناطق را توانمند خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.