به گزارش خبرنگار ایرنا ، این دانش آموز نخبه روز دوشنبه در میان استقبال گرم و پرشور مردم و مسئولان پاوه وارد این شهر شد و در سرسرای امام خمینی (ره) مورد تجلیل قرار گرفت.
کیانا عبدالهی فر در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دانش آموز کلاس ششم ابتدایی هستم که از آبان ماه سال گذشته آموزش محاسبات ذهنی ریاضی یا همان چرتکه ای را زیرنظر استاد سردار صدیقی شروع کردم.
وی افزود: امسال برای اولین بار در مسابقات بین المللی UCMAS در کشور مالزی که با حضور بیش از سه هزار دانش آموز از 43 کشور جهان برگزار شد شرکت کردم و موفق به کسب مقام اول شدم.
این دانش آموز پاوه ای تصریح کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و کشورهای صاحب نامی همچون امریکا، ژاپن، کره، کانادا، آلمان، انگلستان و اسپانیا شرکت کرده بودند که به لطف خدا و زحمات خودم و حمایت استادم و پدر و مادرم توانستم برای کشورم افتخار کسب کنم.
عبدالهی فر اظهار داشت: برای رسیدن به این موفقیت در تابستان روزی 10 تا 12 ساعت مشغول محاسبات ذهنی ریاضی بودم و در ایام مدرسه هم به دلیل اینکه اولویت اولم درسهایم هست ، روزی پنج تا 6 ساعت در این زمینه کار می کنم.
نماینده حقوقی UCMAS ایران در استان کرمانشاه نیز گفت: در مسابقات بین المللی امسال مالزی از استان کرمانشاه فقط خانم کیانا عبدالهی فر از شهرستان پاوه شرکت داشت.
آزادیان گفت: سه هزار دانش آموز از 43 کشور دنیا در زمینه علمی سرآمد و صاحب سبک و فن آوری آموزشی همچون امریکا، ژاپن، کره، کانادا، آلمان، انگلستان و اسپانیا در این مسابقات حضور داشتند.
سامان عبدالهی فر، پدر کیانا هم با ابراز خرسندی از افتخارآفرینی فرزندش گفت: کیانا از کودکی علاقه زیادی به ریاضی و بازی با اعداد داشت و در سال دوم ابتدایی هوش و ذکاوت خود را در ریاضی نشان داد.
وی افزود: در این مقطع بود که او را به کلاس محاسبات ریاضی و چرتکه ای فرستادم اما متأسفانه به دلیل نبود مربی در پاوه این آموزش تداوم نداشت و تعطیل شد.
عبدالهی فر گفت: از آبان ماه سال گذشته درست یک ماه قبل از زلزله سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی دوباره آموزش را زیرنظر استاد سردار صدیقی که از مربیان توانمند این رشته است، شروع کرد.
وی افزود: کیانا با علاقه و پشتکاری که داشت و با تلاش و کوشش مادرش که روزانه پنج تا 6 ساعت آموزش را با دخترم تکرار می کرد توانست به آن چیزی که شایسته اش بود یعنی مقام نخست جهان دست پیدا کند.
بیست و سومین دروه مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی و چرتکه ای با شرکت سه هزار دانش آموز از 43 کشور جهان در کشور مالزی برگزار شد.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.