علی محمد زوراوند عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی که تا شامگاه سه شنبه در نقاط مختلف استان فعالیت می کند بارش های خوبی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: رعد و برق و وزش نسبتا شدید باد در برخی نقاط به گونه ای است که سرعت آن تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.
زوراوند با بیان اینکه بارش ها از ظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: این بارش ها ممکن است سبب آبگرفتگی معابرعمومی و احتمالا سیلاب های محلی نیز بشود.
معاون هواشناسی کرمانشاه یادآوری کرد: فعالیت این سامانه بارشی به گونه ای است که برای نواحی سردسیر استان مانند کنگاور، سنقروکلیایی، پاوه و اسلام آبادغرب شاهد بارش برف و همچنین در گردنه ها شاهد کولاک باشیم.

** کاهش چهار تا هفت درجه ای دمای هوا
وی در ادامه کاهش محسوس دمای هوا را از دیگر پیامدهای این سامانه عنوان کرد و گفت: انتظار می رود دمای روزانه هوا برای فردا و پس فردا در بسیاری از مناطق بین چهار تا هفت درجه سردتر از امروز باشد.
زوراوند با بیان اینکه حداکثر دمای امروز کرمانشاه به 15 درجه بالای صفر رسید، خاطرنشان کرد: برای فردا دمای مرکز استان در گرمترین ساعت به هشت و برای روز سه شنبه به 10 درجه بالای صفر می رسد که به ترتیب هفت و پنج درجه نسبت به امروز کاهش خواهد داشت.
معاون هواشناسی استان همچنین حداقل دمای امشب شهر کرمانشاه را نیز یک درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: برای فردا شب این دما تغییر محسوسی نخواهد داشت اما برای سه شنبه شب با سه درجه کاهش به منفی 2 درجه می رسد.
وی با بیان اینکه حداکثر دمای هوای فردا در اسلام آبادغرب و حمیل به سه درجه بالای صفر خواهد رسید تا سردترین نقاط استان باشند، افزود: پیش بینی می شود برای سه شنبه شب دمای 11 شهر و شهرستان استان به کمتر از صفر درجه برسد.
زوراوند در پایان گفت: پس از خروج این موج بارشی قوی، باید منتظر تشکیل مه صبحگاهی در برخی نقاط استان برای روز چهارشنبه باشیم.
میانگین بارش باران سال زراعی جاری در استان (اول مهر تا 25 آذر) به 251 میلی متر رسیده که این مقدار بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل که 70 میلی متر بوده 260 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 126 درصد رشد داشته است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.