به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در آیین اهدای ماشین آلات عمرانی به شهرداری های مناطق زلزله زده استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد ارسال ماشین آلات به شهرداری های مناطق هستیم و این همان فرصت سازی از بحران و زلزله است و همواره در این اندیشه هستیم تا گره ای از مشکلات باز کنیم.
وی با بیان اینکه پنج دستگاه ماشین آلات دیگر به این مناطق ارسال خواهد شد، افزود: پس از زلزله سال گذشته استان، هر مسئولی که برای بازدید به این مناطق سفر می کرد و وعده ای می داد را مکتوب می کردیم که در بازدید گذشته محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران از مناطق زلزله زده استان درخواست کمک 10 میلیارد تومانی از سوی شهرداری تهران به این مناطق را داشتیم.
وی ادامه داد: آقای هاشمی در پاسخ مطرح کردند که این درخواست باید به اطلاع نجفی، شهردار سابق تهران برسد که در ادامه تفاهم نامه ای بین ما و شهرداری تهران و ارگان های مربوطه در این رابطه تنظیم شد.
بازوند ادامه داد: از سوی شهرداری تهران عنوان شد که از 10 میلیارد تومان درخواست شده به میزان 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در سرپل ذهاب و برخی مناطق زلزله زده کار عمرانی صرف شده چرا که روزانه از شهر زلزله زده سرپل ذهاب به میزان شهر 600 هزار نفری زباله جمع آوری می شده است.
بازوند ادامه داد: مابقی این اعتبار که هفت میلیارد و 700 میلیون تومان بود پس از کسب موافقت مسئولان مربوطه و گذراندن مراحل اداری به تصویب رسید که امروز در قالب ماشین آلات بین شهرداری ها توزیع شد.
وی با بیان اینکه از محل اعتبار عمرانی زلزله به میزان 78 میلیارد تومان توزیع شده، ادامه داد: 45 درصد این اعتبار تخصیص داده شده که شهرداران مناطق تا پایان این هفته باید کار جذب آن را انجام دهند و در غیر اینصورت به دستگاه های دیگر تعلق خواهد گرفت.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: همچنین 15 میلیارد تومان اعتبار جاری به صدور پروانه در مناطق زلزله زده تعلق دارد که هنوز پرداخت نشده و در گیرو دار مراحل اداری و نظارتی به سر می برد که جمع این اعتبارات به بیش از 100 میلیارد تومان می رسد که به دلیل زلزله به شهرداری ها تعلق گرفته است.

** بازسازی مناطق شهری زلزله زده 98 به پایان می رسد
استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه باید چهره زلزله از مناطق زلزله زده استان برداشته شود، گفت: در یک نگاه کلی می توان گفت که مدیران و شهرداران در تحقق این هدف موفق بودند ولی هنوز جای کار در برخی مناطق وجود دارد.
بازئند اضافه کرد: در این مدت 6 هزار و 700 پروانه تخریب و 10 هزار و 400 پروانه صادر شده که در واقع سه هزار و 500 واحد در سرپل ذهاب اضافه می شود.
وی با بیان اینکه زمان بازسازی شهر سرپل ذهاب را تا پایان سال 98 قرار داده ایم، ادامه داد: با این حال به دنبال کوتاه کردن این زمان نیز هستیم.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.