به گزارش خبرنگار ایرنا ، از مجموع چادرهای توزیع شده بین زلزله زدگان، 200 تخته چادر در قصرشیرین و 550 تخته چادر بین روستاییان شهرستان گیلانغرب که در کانون زلزله قرار دارند، توزیع شده است.

** توزیع چادر در چهار روستای قصرشیرین
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین، از توزیع 200 تخته چادر بین چهار روستای 'امام حسن علیا و سفلی، نی پهن علیا و کرکهرک' خبر داد.
حشمت الله رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین 200بسته غذایی 72 ساعته نیز شامل اقلام خوراکی بین زلزله زدگان این روستاها توزیع شده است.
وی اظهار داشت: کار ارزیابی واحدهای آسیب دیده شهری و روستایی آغاز شده و تلاش می شود تا 2 روز آینده ارزیابی اولیه انجام شود.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: پنج اکیپ از ستاد معین استان همدان هم اکنون کار ارزیابی واحدهای مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده از زلزله شامگاه یکشنبه را انجام می دهند.
رضایی ادامه داد: مالکان واحدهای تعمیری که واحدهایشان در زلزله اخیر بازهم دچار آسیب دیدگی شده مورد ارزیابی جدید قرار می گیرند.

** توزیع 550 تخته چادر بین زلزله زدگان گیلانغربی
فرماندار گیلانغرب نیز گفت: 550 تخته چادر بین زلزله زدگان هشت روستای دهستان حومه گیلانغرب که نزدیک کانون اصلی زلزله قرار دارند به منظور اسکان موقت توزیع شد و 500 بسته غذایی 72 ساعته نیز در اختیار این خانواده ها قرار گرفته است.
کوروش محمودیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها شامل 'علیرضاوندی ، رویبان کوچک، رویبان بزرگ، سرتیتان، گاومخل، گاومیش چران، قاسم آباد و علیخان آباد ' است که به کانون اصلی زلزله نزدیک هستند.
وی اظهار داشت: اکنون آب شهر و سطح روستاهای زلزله زده مشکل ندارد و کدروت آن ها رفع شده است و تنها دهستان دیره با مشکل مواجه هستند که با استفاده از هشت دستگاه تانکر کار آبرسانی به این روستاها انجام می شود.
فرماندار گیلانغرب گفت: کدورت آب دهستان های 'ویژه نان' و 'چله' که از سد دایک تامین می شود نیز همزمان با آب شهر کدورتشان برطرف شده و هم اکنون مشکلی ندارند.
به گزارش ایرنا، ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب (چهارم آذر) زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارکها کشاند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/3012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.