ناصر محمدصالحی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعتی پیش ملی پوشان کمیته تیمی ایران با حضور خدابخشی ورزشکار کرمانشاهی موفق شدند با شکست 3 بر 2 تیم ترکیه در دیدار فینال مقام قهرمانی و مدال طلای رقابت های جهانی را کسب کنند.
وی افزود: در حالی که تیم ایران نتیجه 2 مسابقه اول را با نتایج ' 2 بر صفر' و ' یک بر صفر' توسط صالح اباذری و بهمن عسگری به حریف واگذار کرده بود در مسابقات سوم و چهارم توسط ذبیح الله پورشیب و مهدی خدابخشی کاراته کا شایسته کرمانشاهی پیروز شد.
محمدصالحی یادآوری کرد: پورشیب توانست مسابقه سوم را 2 بر صفر به سود خود و تیم کشورمان خاتمه دهد تا کار به دیدار چهارم و جدال خدابخشی با حریفش بکشد، دیداری که اگر کاراته کا کرمانشاهی مغلوب می شد، ایران مدال طلا را از دست می داد.
رئیس هیات کاراته کرمانشاه ادامه داد: خدابخشی در دیداری تماشایی و تقریبا یک طرفه توانست با حملات پیاپی خود مقتدرانه و با نتیجه '4 بر صفر' حریفش را از پیش رو بردارد تا هم امیدهای ایران برای کسب عنوان قهرمانی زنده شود و هم کار به دیدار پنجم بکشد.
وی گفت: در دیدار پایانی نیز سجاد گنج زاده دیگر کاراته کا کشورمان توانست با حساب 4 بر صفر حریفش را شکست دهد تا تیم ایران با شایستگی مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
محمدصالحی یادآور شد: در 48 سال اخیر ایران دومین کشوری است که موفق شده سه دوره متوالی عنوان قهرمانی و مدال طلای رقابت های جهانی را کسب کند، مدال طلایی که در واقع ارزشمندترین مدال مسابقات جهانی در بین تمامی بخش های این مسابقات اعم از کاتا، کمیته و رقابت های انفرادی به شمار می رود.
ملی پوشان کمیته تیمی مردان ایران برای حضور در فینال تیم های ارمنستان، سنگال، اردن و ایتالیا را شکست داده بود.

** پگاه زنگنه و یارانش پنجم شدند
رئیس هیات کاراته کرمانشاه در ادامه به دیدار رده بندی بخش بانوان نیز اشاره کرد و گفت: تیم کاراته کشورمان با حضور پگاه زنگنه کاپیتان کرمانشاهی خود پس از حضور در دیدار رده بندی به مصاف اسپانیا میزبان رقابت های جهانی رفت و با قبول شکست برابر این تیم در نهایت به مقام پنجمی رضایت داد.
وی خاطرنشان کرد: تیم ایران در دیدار برای کسب مدال برنز 2 بر صفر مغلوب اسپانیا شد و از رسیدن به مدال بازماند.
تیم کاراته بانوان ایران نیز پیش از این برابر تیم های سنگال، هلند، ترکیه و کوزوو پیروز و در مقابل ژاپن نتیجه را واگذار کرده بود.
همچنین در مسابقات کاتای انفرادی بخش آقایان روز گذشته هامون درفشی پور نماینده وزن 67- کیلوگرم ایران توانست با پیروزی برابر حریفانی از کانادا، پاناما، آلمان، آذربایجان و اسپانیا و یک شکست برابر فرانسه مدال برنز رقابت های جهانی را کسب کند.
پگاه زنگنه نیز در بخش بانوان با قبول شکست در اولین مسابقه برابر حریفی از کوبا و عدم راهیابی این ورزشکار به دیدار فینال از مسابقات کنار رفت.
مسابقات کاراته قهرمانی جهان که از 15 آبان با شرکت یک هزار و 117 ورزشکار از 140 کشور جهان آغاز شده امشب (20 آبان) با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می یابد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.